1

Onderwerp: bloemsuiker

bij het uitrollen van marsepein gebruik ik altijd een tafelzeil.
Bij fondant lukt dit me niet zo goed. Als ik bloemsuiker wil gebruiken komt er altijd zoveel bloemsuiker op de bovenkant (blijft plakken aan mn deeegrol en zo erop)
Ervanaf blazen en borstelen lukt wel maar je blijft dit zo zien. Hoe voorkom ik dat er niet zoveel bloemsuiker op de fondant komt (bestooien jullie heel je tafelopppervlak waar de fondant komt?) of ziften jullie de suiker

2

Re: bloemsuiker

Ik werk altijd met een tafelzeiltje (doorzichtig) en smeer dit in met crisco (plantaardige vet). Dan als je het fondant op uitgerold, de tafelzeil opppakken en zo over je taart doen. Werkt perfect. En langzaam aan 1 kant beginnen het eraf te halen.

3

Re: bloemsuiker

Ik gebruikte eigenlijk altijd alleen maar poedersuiker, alleen onder de lap, net genoeg dat het niet plakte, maar verder zo zuining mogelijk. Alleen afgelopen week heb ik toch  maar het tafelzeil geprobeerd, omdat de taart groot en onhandig was en ik vond het perfect werken, m

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Re: bloemsuiker

Ik zorg er altijd voor dat er net genoeg ligt tegen het plakken, net als marianne dus. maar ik keek net op een ander topic dit filmpje.

tom poes schreef:

YES! M'n reputatie (weer) waargemaakt :lol: :Y !!!!
Op dit filmpje staat wat Bien bedoeld!
http://www.veoh.com/videos/v247126Grh69 … E671DA0315

En haar taarten zitten onder de cornstartch, is dat maizena?
Je ziet er iig niets meer van naderhand.