1 Laatst bewerkt door heuf (18-06-2007 18:45)

Onderwerp: biscuit taartjes

Wie kan mij tips geven????


1) Mijn biscuit blijft bij het uit de vorm halen wat aan de zijkant vastzitten, moet ik dan daar ook bakpapier tegen doen??

2) bij het doorsnijden om te vullen, kruimelt/brokkelt het deeg af. Is hier een oplossing voor??

3) bij het afsmeren met botercreme, komer er kruimels door. De bovenlaag laat dan iets los zeg maar. Hebben jullie dat ook en wat is daar voor oplossing voor?

4) is biscuittaart wel geschikt om te bewerken met een dun laagje fondant?

Ik maak volgens recept de biscuits. Ze zijn wel goed gaar en mooi glad maar erg kwetsbaar.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik vind het biscuittaartje lekkerder dan het kapseltaartje. Maar vind kapsels makkelijker te bewerken.

2

Re: biscuit taartjes

hallo heuf,

1) ik gebruik altijd bakspray en dat gaat prima. De biscuit blijft dan niet plakken. Ook weet ik dat er veel zijn die wel bakpapier gebruiken aan de zijkant.

2) volgens mij kruimelt biscuit altijd wel iets,maar afbrokkelen komt misschien omdat je wellicht te hard drukt met een mes. Je kunt ook een taart snijder
proberen,misschien helpt dat.


Met vragen 3 en 4 heb ik nog niet zoveel ervaring, dus wellicht weet een meer ervaren bakster hier antwoord op.

Groeten en succes Nathalie

Groeten Nathalie

3

Re: biscuit taartjes

Heeft er niemand meer tips

4

Re: biscuit taartjes

Op vraag 3 heb ik zo geen goed antwoord. Is jouw botercr

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

5

Re: biscuit taartjes

euh..ik begrijp niet goed wat je met verschil tussen biscuit en kapsel bedoeld.
Een kapsel is toch het "deeg" gedeelte van de taart, of dat nou van cake of biscuit of moscovisch is gemaakt?

De botercreme rondom je kapsel is bedoeld om de kruimels vast te houden, een "crumbcoat" ALs je met een warm mes een laatste keer strijkt, dan blijft het mooi glad.

En tegen het brokkelen bij het snijden helpt van te voren invriezen erg goed.

Erika

6 Laatst bewerkt door heuf (21-06-2007 17:06)

Re: biscuit taartjes

chokoala schreef:

euh..ik begrijp niet goed wat je met verschil tussen biscuit en kapsel bedoeld.
Een kapsel is toch het "deeg" gedeelte van de taart, of dat nou van cake of biscuit of moscovisch is gemaakt?


Erika

Ja sorry ik bedoel ook moscovisch gebak i.p.v. kapsel

en die tip van het warme mes ga ik zeker eens proberen

7

Re: biscuit taartjes

Als je zoveel kruimels heb, klinkt het alsof de taart te heet is gebakken. Het breekt ook bij het doorsnijden zeg je, dat klinkt dus als een te heet gebakken buitenste rand. Als je biscuit bakt, dan moet de buitenkant geen korst hebben, maar heel licht bruin van kleur zijn. Mijn advies zou dus zijn je oven lager doen en evt. wat langer bakken als hij binnenin nog niet gaar is. Je moet maar weinig verschil zien qua kleur tussen binnenkant en korst. Als dat verschil is als van bijv. Duo Penotti :+ dan is hij dus veel te donker.

Ik hoop dat het helpt.

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

8

Re: biscuit taartjes

heuf schreef:

Wie kan mij tips geven????


1) Mijn biscuit blijft bij het uit de vorm halen wat aan de zijkant vastzitten, moet ik dan daar ook bakpapier tegen doen??

2) bij het doorsnijden om te vullen, kruimelt/brokkelt het deeg af. Is hier een oplossing voor??

3) bij het afsmeren met botercreme, komer er kruimels door. De bovenlaag laat dan iets los zeg maar. Hebben jullie dat ook en wat is daar voor oplossing voor?

4) is biscuittaart wel geschikt om te bewerken met een dun laagje fondant?

Ik maak volgens recept de biscuits. Ze zijn wel goed gaar en mooi glad maar erg kwetsbaar.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik vind het biscuittaartje lekkerder dan het kapseltaartje. Maar vind kapsels makkelijker te bewerken.

1/ Ofwel insmeren met boter en dan inbloemen, ofwel bakpapier ertegen. Het kan ook helpen om de taart even te laten afkoelen voor je hem uit de vorm wil halen
2/ Taartsnijder gaat idd beter. Ook weer genoeg laten afkoelen.
3/ Heb ik ook - is niet zo erg denk ik
>4/ja

9

Re: biscuit taartjes

Van mij nog een tip die je nog niet hebt gehad:

Probeer eens de mix van de webshop of eventueel die van Soezie, vind ik veel prettiger werken. Ik maak ook wel eens mijn kapsel zelf van het recept voor biscuit op de site en vind hem dan ook vaak vrij kwetsbaar en brokkelig.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!