Onderwerp: [HOWTO] gele chocoladetaart
Toen ik 2 weken geleden een blauwe chocoladetaart gemaakt heb, kwamen er wat vragen hoe ik dat nou gedaan had. Toevallig heb ik net een gele gemaakt en dacht laat ik eens wat foto's maken om hier te plaatsen. Bij deze dan. We beginnen uiteraard met het smelten van de chocolade, niet in 1 keer, maar in stapjes van 15 a 20 sec op 750 a 850 watt en tussendoor steeds roeren. Als het bijna gesmolten is dan haal je het uit de magentron en roer je totdat alle stukjes gesmolten zijn. In de tussentijd knip je een stuk bakpapier op maat zodat het precies om de taart heen past. Daarna heb ik een klein deel van de chocolade geel gekleurd, maar dit kan uiteraard elke kleur zijn. Het geel in bijv. een cornetje en figuren of strepen maken.
Dit laat je goed stollen, ik heb het even in de koelkast gedaan. Wacht tot het hard genoeg is voordat je de witte chocolade eroverheen doet.
Goed verdelen over het bakpapier.
Hierna gelijk om de taart heen leggen.
Dit gaat zo in de koelkast om hard te worden, hierna voorzichtig het bakpapier eraf halen.
De bovenkant van de taart:
Gele en witte fondant in cirkels leggen...
...en rollen maar
Dit leg je in de taart en snij je voorzichtig op maat.
Het eindresultaat van de taart staat in de taartenparade!!
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag!
Mijn website: www.cakesenzo.nl