1

Onderwerp: Vervoeren stapeltaart

Hallo allemaal!

Ik ben al wat langer aan het bakken, maar het versieren van taarten doe ik nog niet zo lang. Ik ben sinds een paar weken bezig en al helemaal verslaafd!! Ik ben begonnen na het zien van "Taarten van Abel" bij de VPRO. Na het maken van een paar taarten, had ik al heel wat vragen, dus.......surfen maar! Ik ben al heel wat sites tegengekomen, maar deze is de enige tot nu toe met een forum en uitleg. Helemaal super!

Op de meeste vragen heb ik al surfend een antwoord kunnen vinden, maar

2

Re: Vervoeren stapeltaart

Tja, dat vind ik ook nog wel een probleem. Ik zorg er voor dat taarten die vervoerd moeten worden uiteraard zeer stevig in elkaar zitten. Dus goed kijken naar je constructie! Ik geef wel eens, als iets bijv. uit elkaar of eraf zou kunnen vallen of breken reserve onderdelen mee of ik stut iets met bijv. piepschuim (eigenlijk is het meer kunststof schuim) zoals bijv een handvat van een schatkist. Het is dan tijdens vervoer gezekerd, evt. nog bij de mensen thuis totdat zij hem "voorschotelen". Indien er een onderdeel is waarvan ik echt denk dat het niet vervoerd moet worden in de taart (Zoals een vlaggenmast oid) dan zou ik dat los meegeven. Ik adviseer altijd om de taart achterin te zetten op een vlAkke ondergrond. Vasthouden van de taart zou ik zelf niet doen, want je bent niet recht! Dus kan er ook meer scheef gaan onderweg.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt, blij dat je tevreden bent over de site!!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Haha, vervoer op eigen risico dus! ;)

Zag ik het ook goed op de foto's dat er soms een onderplaat van (ik denk) hout met aluminiumfolie erover wordt gebruikt?

Groetjes Evelien

4

Hoi Evelien,

Nee, ik bekleed een rond karton met alufolie en onder de taart leg ik een gewoon karton (vetvrij) die precies past. Dat vind ik mooier eruitzien en je snijdt niet in het alu folie. Gr. Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

hebben jullie tips hoe je 2 rechthoekbiscuit aan elkaar plakt gewoonm et botercreme??? en is zo'n aan elkaargezette taart ook makkelijk te vervoeren??

6

Kon je geen oudere vinden? ;)

Ja met botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

hihii was op de zoekfunctie aan het zoeken! ach ja daar kan je ook veel tips halen of niet