1

Onderwerp: nieuw

Hai allemaal, ik ben nieuw op deze site en nieuw in dit waanzinnige taartgebeuren. Wat een schitterende taarten staan er op deze site. Aanstaande donderdag 21 juni wordt onze zoon 1 jaar en IK DURF ERAAN TE BEGINNEN! Een kikkertaart wordt het. Maar ik heb wel een aantal vragen. Kan een van jullie mij helpen? Ik vraag me bijvoorbeeld af of je eiwitpoeder in de winkel kunt kopen, hoe je icing zwart kleurt en welke spuitmondjes je gebruiken moet, welke letters ik het best kan kopen voor 24 cm ronde taart, hoe je het figuurtje plakt op de marsepeinen ondergrond. Wat een vragen sorry... En waarschijnlijk komen er nog meer.

2

Re: nieuw

Hoi Sandra,

Ik heb je berichtje even verplaatst, de Taartenparade is bedoeld voor het showen van je taart; in deze rubriek kun je al je vragen stellen :)
Ik koop eiwitpoeder in 'onze' webshop, ik kleur icing met kleurgel, ook verkrijgbaar in de webshop. Welke spuitmondjes je gebruikt hangt af wat je ermee wilt spuiten. plakken gaat heel eenvoudig met een kwastje met een heel klein beetje water. het goedkoopst is letters uit te printen en na te maken, maar je kunt ook een blikje letteruitstekers kopen (bijv HEMA) of lettertappits, ook van de webshop.

Nou, een boel vragen en een boel antwoorden. Succes!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Bedankt, voor het verplaatsen en de antwoorden. Ik zal de taart erop zetten als hij gelukt is.

4

hoi
zwart kun je maken met norit
dit stamp je fijn en kneed het door de marsepein
doe dit wel een dag van te voren
dat kleurt het goed in
en bij de bakker kun je meestal wel eiwitpoeder kopen
gewoon ff zeuren ze hebben het zeker!!!
(ben zelf bakker geweest)
:)
nou s6
wat ga je maken voor taart?

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

5

Dank je voor je adviezen. Ik maak een ronde taart met een kikker van Max Veldhuis erop. Binnenin een vulling van mascarpone met jam, lijkt me erg lekker. Ik heb inmiddels een adresje voor eiwitpoeder gevonden! Dank je, was wel even zoeken, trouwens.