1

Onderwerp: problemen met biscuitmix van Soezie

Ik had al eerder biscuitmix van de webshop besteld en daar krijg ik hele mooie hoge taarten mee.
Nu had ik nog fondant over dus dacht ik dan koop ik voor tussendoor de biscuitmix van Soezie. Mmmm dat gaat dus niet goed.
Mijn taart werd heel hoog..... maar zakte daarna in .. t lijkt nu net een zwembad.
Hij is niet hard in het midden, maar gewoon heel erg ingezakt (t lijkt wel een kommetje). Nu dacht ik dat ik er misschien wel teveel had in gedaan (in het bakblik) dus weer een geprobeerd (voor minder dan de helft gevuld, maar nee hoor hij zakt weer in.
Omdat ik nog beslag over had heb ik nog wat in kleine bakjes gedaan en die worden wel mooi. Eieren waren op kamertemperatuur... 1e temperatuur constant gehouden, 2e keer laten oplopen... Ik weet t niet.. Nou ja ik weet t wel.. snel bestellen op de webshop.
Maar ik was benieuwd naar jullie ervaringen....

Groetjes,
Angelique

2

Re: problemen met biscuitmix van Soezie

ik heb nooit problemen met de mix van soezie. ik gebruik altijd wel large eieren van de AH. en ik zet de temp. van de oven iets lager dan op de verpakking staat.

hopelijk gaat het de volgende keer wel goed.

groeten diana

3

Re: problemen met biscuitmix van Soezie

Ik heb een hele tijd de mix van soezie gebruikt, maar ben op een gegeven moment die van de webshop eens gaan proberen, en ben daar blijer mee. Ik heb dus ook geen lucht meer tussen het kapsel en de bovenkant. Het resultaat vindt ik persoonlijk toch mooier dus met de webshopbisquit.

4

Re: problemen met biscuitmix van Soezie

ik heb tot nu toe ook altijd soezie gebruikt.. werkt perfect bij mij. 
je moet wel 30 minuten kloppen hoor!!! ECHT WEL.. als ik minder klop zakt hij in..
waarschijnlijk is dat het probleem geweest.. 10 minuten is veel te weinig.

5

Re: problemen met biscuitmix van Soezie

Ik had hetzelfde probleem als jij. Daarom ben ik weer overgestapt op de mix van de shop en heb daar nog nooit problemen mee gehad.

kellyke schreef:

je moet wel 30 minuten kloppen hoor!!! ECHT WEL.. als ik minder klop zakt hij in..
waarschijnlijk is dat het probleem geweest.. 10 minuten is veel te weinig.

Oh, misschien is dat wel het probleem geweest bij mij! Ik heb echt van alles en nog wat geprobeerd, maar bij duurde het altijd ontzettend lang voordat het gaar was en soms stroomde het over na 30 min. in de oven hebben gestaan....

6

Re: problemen met biscuitmix van Soezie

Ik had nooit problemen hoor met Soezie, werkte perfect. Ik kon geen verschil merken tussen Soezie en de webshop. Ik hield me alleen niet aan de verhoudingen die op de nieuwe verpakking van Soezien stonden, want volgens mij klopte daar geen hout van :D  Ik bestel nu wel altijd de mix van de webshop omdat dat v

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

7

Re: problemen met biscuitmix van Soezie

Oke ..
Een vraag voor Wietske.. : welke verhoudingen gebruikte jij dan.. misschien gelijk als aan de biscuit van de webshop..
Oh jehhh echt waar 30 minuten kloppen.. met die van de webshop klop ik ook maar 10 minuten... Maar ik ga het zeker proberen, met "grote" eieren van de AH.
Bedankt voor jullie reaktie's.
Het rare is nl dat het bij de kleine bakvormen wel lukt, alleen bij de grote lijkt het wel of er veel te veel lucht in het midden komt en dat zakt in als een pudding..

Maar goed .. we gaan weer verder.. want ondanks alles blijft het zooooooo ontzettend leuk !!!

groetjes,
Angelique

8 Laatst bewerkt door Naära (17-06-2007 11:18)

Re: problemen met biscuitmix van Soezie

30 minuten kloppen! Tjonge, dan denk ik dat dat pak mix (had ik gekocht om eens uit te proberen) hier voorlopig maar lekker in de kast blijft staan. Ik hou het wel bij gewoon zelf maken, is een stuk sneller en mislukt nooit :)

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

9

Re: problemen met biscuitmix van Soezie

het zal mss ook wel van mixer tot mixer afhangen hoor.  begin nu wel te twijfelen of het geen kwartier was :)  het lijkt in ieder geval zo lang :D

Maar in ieder geval, als het bij mij mislukte kwam het omdat ik niet lang genoeg mixte.. dus probeer anders gewoon vijf minuutjes langer te mixen.

10

Re: problemen met biscuitmix van Soezie

Gewoon 10 min mixen hoor en bij een bakblik van 25x25 inderdaad wel 15 min. En ik gebruikte dezelfde verhodingen als de mix van de webshop. Misschien iets langer in de oven omdat je kleine bakblikjes wel lukken dus waarschijjnlijjk wel gaar zijjn.

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/