1

Onderwerp: Verschillende soorten fondant

Nog een vraagje.
Wat is het verschil tussen Pettinice en RegalIce fondant. En dan heb je ook nog mmf.
En paste to cover??
Wat is het verschil?? Of gebruik je het gewoon verschillend??
En wat is lekkerder?

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

2 Laatst bewerkt door Carin (17-06-2007 14:32)

Re: Verschillende soorten fondant

Ik persoonlijk vind RegalIce het beste. Het is het soepelst en en zit in ieder geval g

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Ik sluit me helemaal aan bij Carin, met dat verschil dat ik Ballina erg prettig vind werken en ik het smaakje niet overheersend vind. RegalIce werkt ook fijn, Pettinice weet ik eigenlijk niet omdat ik, voor ik ook Ballina gebruikte, vooral RegalIce had.
Met mmf heb ik nog geen ervaring.

Paste to cover is de rolfondant van Ballina. Ballina heeft verschillende soorten fondant waarvan elke soort weer geschikt is voor andere doeleinden (zoals gumpaste voor bijv. bloemen en modellingpaste voor geboetseerde figuurtjes)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Ik gebruik dus voornamelijk pettinice en liever geen andere. Ik moet toegeven dat die in de kiloverpakking wat hard is en meer werk vergt om goed te krijgen maar de emmers van 5 kilo zijn faaaaaaaaaantastich.

Ik heb ook eens regalice geprobeerd maar dat werkt niet voor mij. Ik vind het veeeeeel te zacht en ook niet lekker. En de dozen regalice marshmellowfondant  vond ik weer veel te hard en ook niet lekker.

MMF heb ik een keer geprobeerd te maken maar het is een blok beton geworden (ik weet niet wat ik fout heb gedaan, komt misschien omdat ik geen magnetron heb)

Bellina ken ik niet.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

5

ik weet niet zo goed wat het verschil is, maar ik heb van de week mmf gemaakt. gewoon opeen pannetje op het vuur, ik vond het wel aardig werken, en als het te hard wordt, dan zet ik het gewoon even in de magnetron. is het weer lekker zacht.
het droogt alleen redelijk snel uit. en rolfondant heb ik tot nu toe alleen zelf gemaakt met stroop. dus alleen van eiwit peoedrsuiker en stroop, wordt wel een mooi fondant.

suc6
dineke

Taartendoos, Workshops, taart en meer.

6

Zoals je merkt heeft iedereen zo zijn voorkeur, dus het is gewoon een kwestie van uitproberen.

Ik persoonlijk vind de Regalice een naar geurtje hebben (ruikt een beetje zurig) als het uit de verpakking komt. Maar je proeft het niet echt. Het werkt prima maar is wat aan de zachte kant vind ik. De Pettinice vind ik persoonlijk prettiger, het is iets steviger en dat vind ik juist fijn. De Ballina paste to cover vind ik ook prettig werken en die is het lekkerst, ruikt ook zo heerlijk.... MMF heb ik wel eens gemaakt maar dat vind ik wel een gedoe, en dat geplak heb ik een hekel aan :) Wat betreft de prijs: Regalice is het goedkoopst (of MMF als je het zelf maakt) en Ballina het duurst. Oftewel, het werkt alledrie goed maar elk heeft zo zijn eigen voor- en nadeel.

Overigens werk ik zelf het liefst met marsefond, dus een combinatie van marsepein en fondant.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!