1

Onderwerp: cijfers en letters

ik wil graag een basis van materialen aanschaffen. Nu vraag ik me af: wat is de beste manier om cijfers of letters te maken? Is het handig om daar de tappit-uitstekers voor te gebruiken?
Gebruik je die ook voor marsepein? Of is het handig om voor versieringen met plungers of stekers speciale gumpaste te kopen?
Welke stekers/plungers enzovoort zouden jullie mij aanraden als basisset? (ik snap dat het heel persoonlijk is, maar ik hoor graag over welke materialen jullie enthousiast zijn.)
Ik zit op dit moment "in de webwinkel", dus ik hoop op veel reacties, dan ga ik daarna lekker shoppen!
Astrid

2

Re: cijfers en letters

De tappits zijn erg mooi qua letters, ik zou beginnen met de gewone (de cursieve zijn moeilijker om uit te "slaan" vind ik). Ik gebruik ze gewoon met marsepein met tylose of fondant met tylose, dus ik zou zeker tylose in je winkelmandje doen :-D

Ik zou in ieder geval bloemenuitstekers kopen, ik heb ze nu zo ongeveer allemaal :lol: dus helaas kan ik niet zeggen welke je moet kopen. Ik vind zelf de margrietjes plungers superdesuper (wel duur maar het zeker waard!!).

Verder inderdaad tooltjes: knif/scriber; flute/veiner; cutting wheel (absolute must vind ik zelf)

En ik zou lekker een hoop kleurtjes kopen (misschien zo´n doos met verschillende van Wilton), veel makkelijker dan mengen en geeft een heel "rijk" gevoel al die kleuren (althans bij mij dan :-D).

Shop ze!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Re: cijfers en letters

tappits zijn idd erg mooi, maar een lastige techniek om onder de knie te krijgen. Verder zou ik een basissetje tools aanschaffen.
Bloem-uitstekers zijn idd erg persoonlijk.... ik vind de margrietjes en de bloesem uitstekertjes erg leuk en handig.
Daarnaast vind ik de mini-geometrie set ook een absolute aanrader, maar die is vrij prijzig.
Het is even uitproberen... ik kan je wel zeggen dat er na

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties

4

Re: cijfers en letters

Je kunt zo'n setje kopen voor te boetseren. Dat is superhandig! Daarnaast wat Lara zegt over kleuren is echt heel handig. Ik heb ze nog steeds niet, en ik mis ze eigenlijk iedere keer weer. Je verliest veel tijd met een goede kleur krijgen (vind ik althans). Een smoother vind ik ook een echte aanrader. Heb ik nog geen moment spijt van gekregen. Je gebruikt hem om je taart met fondant mooi glad te krijgen. Daarnaast kun je je rolletjes (die je onder je taart als afwerkrandje legt) mooi gelijkmatig krijgen. Ook een paletmes vind ik  heel erg handig.
En ja Lynneke heeft gelijk. er volgen vast nog wel meer bestellingen. Je wordt er nl erg hebberig van. Maar let op: alles is erg leuk om te hebben, maar je hebt niet alles

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

5

Re: cijfers en letters

Aldoende leert men, ik ben ook begonnen met weinig, wel kleurstoffen, maar niets qua gereedschap, maar de smoother is inderdaad erg handig en ook een paletmes. Uitstekers, gewoon iedere keer wat bij bestellen, alles in 1 keer is ook zoveel en zo heb je steeds iets om naar uit te kijken

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!