1

Onderwerp: Wat doe je met het restant rolfondant als het in aanraking is geweest

Hai,

Nieuw hier, eerste taart voor de verjaardag van mijn dochter gebakken en die was helemaal blij. Dat papa dat kon! Hihhi...
Nu had ik teveel rolfondant klaargemaakt, en uiteindelijk moest ik vrij veel wegsnijden en doordat er stukjes gescheurd waren, zat er dus ook botercreme aan. Ik heb het wel in een plastic zakje in de koelkast gedaan, maar ik vroeg me af of het nog wel verstandig was om nog te gebruiken? Iemand een idee?

vr. gr.

Niels.

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

2 Laatst bewerkt door Carin (13-06-2007 21:03)

Re: Wat doe je met het restant rolfondant als het in aanraking is geweest

Welkom hier. Nog een man!! Erg leuk!!

Nee, ik gebruik dat niet meer.
Wat je kunt doen, als je taart bekleed is, is eerst met een pizzasnijder grof wegsnijden. Daar zit dan niets aan (ligt immers op je aanrecht) en kun je dus gewoon bewaren. Daarna met een mesje secuur wegsnijden en dat randje weggooien. Dan gooi je dus alleen maar een klein randje weg.
Zo doe ik het altijd.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Re: Wat doe je met het restant rolfondant als het in aanraking is geweest

Ik doe het hetzelfde als Carin. '
Als er cake of botercreme aanzit kan je het niet meer bewaren.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

4

Re: Wat doe je met het restant rolfondant als het in aanraking is geweest

Of h

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5 Laatst bewerkt door Kellyke (13-06-2007 22:48)

Re: Wat doe je met het restant rolfondant als het in aanraking is geweest

Volgens mij kan je het wel bewaren als je het invriest.. laten ontdooien en dan onmiddelijk gebruiken.  Al wat ingevroren is kan niet slecht worden dus.. weet nu wel niet of je er nog veel mee gaat kunnen aanvangen als je fondant invriest.. proberen waart..

Re: Wat doe je met het restant rolfondant als het in aanraking is geweest

Ai, ik was er al bang voor... en ik had het idee dat ik te weinig rolfondant zou hebben, maar uiteindelijk had van ik van 750 gr zo'n 450 gram over (aangetast door de botercreme dus) tsk tsk... volgende keer toch wat netter werken of gelijk nog een taart bakken, maar goed, dit was al voor de tweede van die dag :)
Moet nu zaterdag aan de slag... heb nog wat spullen besteld, die vrijdag wel zullen aankomen, nu alleen nog hopen dat ik op dat moment thuis ben en niet juist mijn dochter aan het ophalen ben ofzo... want dan wordt het het bekende TPG briefje en kan ik het pas maandag ophalen en dan is het te laat ...

Nouja, in ieder geval bedankt voor jullie reakties!

Niels.

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

7

Re: Wat doe je met het restant rolfondant als het in aanraking is geweest

Je kunt het van nu wel zaterdag gebruiken hoor, als de kleur een beetje overeen komt of bij te kleuren is.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Re: Wat doe je met het restant rolfondant als het in aanraking is geweest

Briefje op de deur plakken voor de postbode. Als ik mijn meiden ophaal van school en hij komt legt ie het netjes in mijn bakfiets, die voor de deur staat en anders geeft ie het aan de buurvrouw. Postbode weet inmiddels dat deze pakketjes erg belangrijk zijn, hahahaha

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

Re: Wat doe je met het restant rolfondant als het in aanraking is geweest

Tsja, ik woon hier in een stad... en de politie waarschuwt juist ervoor om dergelijke briefjes niet op te hangen... afgelopen maand zijn er nog twee insluipers opgepakt, die heel gezellig, bij ons in de wijk schijnen te wonen... Maar met het huidige rechtssysteem, zullen ze al lang weer thuis zitten, klaar om te...
Nouja, ik heb nog geen bericht gehad dat het verstuurd is, dus waarschijnlijk zal het vrijdag dan wel verstuurd worden en wordt het sowieso zaterdag. Dan er maar voor zorgen dat ik de rest al klaar heb staan, zodat ik in een keer door kan.

Een fijne avond!

Niels.

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

10

Re: Wat doe je met het restant rolfondant als het in aanraking is geweest

Ja, toch maar lekker nog een mooi taartje bakken. Ik had ook pech vandaag met mijn rolfondant en moest het van de taart halen, dus ook met botercreme.... Ik ga voor vaderdag maar een mooie taart maken. Maar ja, voor jezelf een taart bakken, is toch wat minder leuk. Botercreme blijft zeker een week in de koelkast goed, dus zolang is je fondant ook nog te gebruiken.
Veel succes met alle taartenbakkerijen en we hopen veel van je te zien!

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

11

Re: Wat doe je met het restant rolfondant als het in aanraking is geweest

Als je in tijdnood komt verkoopt schlamann op de brugstraat in ieder geval marsepein van een goede kwaliteit... Hij gaat je altijd presies vertellen wat ik allemaal verkeerd doe met  marsepein (geen water nooit in koeling nooit poedersuiker gebruiken) maar dan neem ik een slagroomtruffel en dan vergeef ik hem dat weer ;-)

12

Re: Wat doe je met het restant rolfondant als het in aanraking is geweest

Mmm... ik wist niet dat je dat daar kon krijgen? Ook in verschillende kleuren?

Weet jij/iemand toevallig meer winkels waar je dit soort producten kant en klaar kan kopen?
Ik heb zelf ooit fondant gemaakt, maar dat was nogal een klus (temeer daar ik rsi heb, en dat het kneden mij niet best afging).

Niels.

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

13

Re: Wat doe je met het restant rolfondant als het in aanraking is geweest

nee je moet het zelf kleuren. Ik hwb het ingeval van nood wel eens met kleurstoffen van de toko gekleurd ( in de ebbingestraat gekocht) maar de kleurgel van de webshop werkt het best. Vind ik overigens ook een aanslag op mijn polsen dus misschien voor jou niet het handigst..

14

Re: Wat doe je met het restant rolfondant als het in aanraking is geweest

Als je zelf gaat kleuren en last hebt van je polsen heb ik drie tips:

1) gooi het in je keukenmachine (moet het wel

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

15

Re: Wat doe je met het restant rolfondant als het in aanraking is geweest

Mijk en Jozien, bedankt voor jullie reakties (anderen natuurlijk ook). Ik heb vandaag in Assen in ieder geval een aantal kleurstofjes kunnen kopen (ze hebben het daar kant en klaar) in een winkeltje dat in dezelfde straat zit als de Febo. Ben de naam even kwijt. Ze hadden in ieder geval roze! Dat vond mijn dochter het belangrijkst, hihihi.

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

16

Re: Wat doe je met het restant rolfondant als het in aanraking is geweest

Ha handig! Dat wist ik weer niet ;-)

17

Re: Wat doe je met het restant rolfondant als het in aanraking is geweest

he bedoel je het kook winkeltje in assen
als je meer dingen nodig heb kun je ook naar matsloot daar zit een brood boerderij
kleurstof kun je er niet krijgen maar je kunt er wel fondant bestellen dat duurt ongeveer een week
ook hebben ze daar wel koekjs vormen en zo en bak blikken
dan heb je in donderen nog ellen zitten daar kun je eigenlijk alles kopen maar je moet haar wel bellen voor je heen wilt
zo volgens mij zijn dat alle winkels in de buurt
groetjes monique
ps ellen geeft ook work shops en is erg goed