1

Onderwerp: houdbaarheid botercreme?

Hallo,

Het lijkt me zo handig om een grotere hoeveelheid botercreme (dus niet de botercreme-extra) te maken en die in de koelkast te bewaren en zo nodig er een deel van te gebruiken. Als je dan een taart maakt hoef je niet ook nog eens de creme te maken. Wie weet hoe lang houdbaar het is, of kun je wat je over hebt ook invriezen.
En hoe lang kun je icing, wat je van een taart spuiten overhoudt, bewaren. Als dat ook langere tijd zou zijn, zou je daar ook een voorraadje van aanleggen.

Wie weet het?

Gr. Ingrid

2

Re: houdbaarheid botercreme?

Icing bewaar ik nooit, ja ik bewaar het wel maar dan in gespoten en gedroogde vorm. Dus daarmee kan ik je niet helpen.

Botercreme kun je eenvoudig invriezen. In bevroren toestand kun je er met een nat warm mes een blok afsnijden, zoveel als je nodig hebt. Even met een garde opslaan en klaar. Altijd in voorraad!

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Re: houdbaarheid botercreme?

Je bedoelt de gewone botercreme van boter met suiker? Ja ik denk dat die wel heel lang houdbaar is dan. De mix van de webshop kun je ongeveer (iets langer dan) een week bewaren maar in de vriezer wel een maand of wat.

Icing maak ik altijd per 500 gram of 1 kilo tegelijk en dan blijft zo`n 4 weken wel goed, ik gebruik wel eiwitpoeder h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Re: houdbaarheid botercreme?

Ik maak altijd 500 gram botercreme in

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Re: houdbaarheid botercreme?

ik bewaar de boterroom 2 weken in de koelkast en meer dan een maand in de diepvries. icing bewaar ik 1 maand in de kast, maar doe wel een folietje tussen het potje en het dekseltje

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

6

Re: houdbaarheid botercreme?

Hier hetzelfde verhaal: de botercreme kan, goed afgedekt wel 2 weken in de koelkast blijven en de icing heb ik wel een week of 5/6 in de kast. Inderdaad met een folietjes tussen deksel en pot!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl