1

Onderwerp: dames help me het is dringend!!

ben begonnen met de botercreme maken, maar was helemaal vergten dat de banketbakkersroom er later pas in moet doen, pas wanneer je wat hebt achtergehouden voor het dekken.

de boter was al zalvig gemixt en toen had ik de room gemixt en bij elkaar gegooid, ik dacht shit moet nog wat achterhouden om de taart straks mee in te smeren. Ik heb ene beetje botercreme kunnen redden.
er zit wel ietsje bakkerroom in vermengd maar dat zie je niet meer kan dit kwaad voor de marspein straks als ik het erop ga doen???

en dat beetje wat ik nog heb kunnen redden, zit verder nog niks bij moet ik er nog wat poedersuiker ofzo door heen doen om dat zoete te krijgen.

help me snel want ik ben nu bezig!!

2

Re: dames help me het is dringend!!

neimand????????????????????????? i'm waiting?!

3

Re: dames help me het is dringend!!

geen paniek. Heb je nog gewone boter en/of roomboter in huis?? en voldoende poedersuiker??

gelijke delen boter en poedersuiker bij elkaar mixen (boter evt half om half margarine/roomboter) en goed mixen.
Prima om crumbcoat mee te maken en dijkjes mee te spuiten.

Erika

4

Re: dames help me het is dringend!!

ja maar die boter is niet zacht en dus niet op kamertempratuur

5

Re: dames help me het is dringend!!

ouafae schreef:

neimand????????????????????????? i'm waiting?!

6 minuten!!! :s

Dan roer je de boter even zacht? Of je zet het een tel in de magnetron? In een bakje en op heet water??

En als er een beetje botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Re: dames help me het is dringend!!

ik kan wel wat boter bij doen en poeder suiker, maar kan ik dat beetje zalvige boter wat ik heb achtergehouden nog gebruiken bij dat boter wat ik er nog bij ga doen??? de achtergehouden boter zit perongeluk iets bakkerroom door, is dat erg voor de marsepein???

7

Re: dames help me het is dringend!!

Marianne schreef:
ouafae schreef:

neimand????????????????????????? i'm waiting?!

6 minuten!!! :s

Dan roer je de boter even zacht? Of je zet het een tel in de magnetron? In een bakje en op heet water??

En als er een beetje botercr

8

Re: dames help me het is dringend!!

hiihih marianna ja sorry die 6 min lijken heel lang als je aan het wachten bent en de taart op zich laat wachten ihiihih sorry maar bedankt voor je reactie

9

Re: dames help me het is dringend!!

Nee, dat zou ik gewoon doen. Als het overwegend boter en poedersuiker is en een beetje banketbakkersroom gaat-ie niet gelijk smelten hoor.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

Re: dames help me het is dringend!!

xxx dank je

11

Re: dames help me het is dringend!!

Als je geen risico wilt nemen (wat je gerust kunt doen want van een ietsiepietsie room smelt de marsepein niet hoor) dan kun je ook alles door de botercreme voor de vulling draaien en de taart afsmeren met door de zeef gedraaide abrikozenjam.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

Berichten [ 11 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » dames help me het is dringend!!