1

Onderwerp: HOe icing te laten drogen???

Hoi dames,

als ik icing gespoten heb in het figuurtje wat ik wil, hoe moet ik het laten drogen, gewoon in de keuken met niets afgedekt, of in de koelkast zetten?? help me!

ik wil na het drogen wil ik het plakken op de taart, bijvoorbeeld het koekiemonster gezicht (die blauwe haren) wil met icing spuiten en er later opplakken, hoe doe ik dit plakken, kan het met water???

2

Re: HOe icing te laten drogen???

Drogen op kamertemperatuur. En het de tijd geven, niet constant gaan kijken of het al droog is.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

3

Hoi Ouafae, de koekiemonster gezichtjes heb ik ook een keertje gemaakt (superleuk om te doen!!!), aangezien het dan wel behoorlijk dik is de icing gewoon ruim van te voren maken (en dan bedoel ik minstens een dag of 3 a 4 van te voren), je kunt ook eerder beginnen, ze zijn namelijk "eeuwig" ;) houdbaar.

Om ze op de taart te plakken kun je een klodder(tje) icing eronder doen en dan zo erbovenop plakken, geen water gebruiken hoor, dan gaat de icing smelten!!

Sukses en ben benieuwd!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

oh 3 a 4 dagen van te voren dat meen je niet, de taart moet zaterdag af zijn??????!!!!!!!!!!

ik wou er zelfs vrijdag pas mee beginnen en laten drogen en zaterdag opplakken om de volgende reden.

ik wil de koekiemonstertaart van wendy maken, en ook precies als die van wendy hiihih sorry wendy, (maar je taarten zijng eweldig)

en dan heeft zij stipjes op het hoedje van koekiemonster en de taart en die moeten direct er op weorden gespoten, en als ik dat gezichtje van te voren moet maken, moet ik 2 keer icing maken. in kleine hoeveelheden.

heb je daar tips voor, of moet ik ook gewoon maar 2 keer icing maken???

en lara moet ik die gezichtje van koekiemonster gewoon spuiten in toefjes op de kleurplaat (met plastic mapje natuurlijk) en dan pieken trekken???

kus dat je altijd antwoord geeft op mijn vragen!

5

en dames neimand geeft antwoord op hoe ik het moet laten drogen gewoon open laten drogen of in een bedenkt curver bakje of in de koelkast. tips please!

6

Ik heb al antwoord gegeven op het laten drogen. ;)

Icing kan je afgedekt makkelijk bewaren. Dus als je gewoon een gedeelte apart houdt voor de laatste afwerking kan je het gezichtje dus nu al maken.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

7

Hoi hoi, gewoon laten drogen op tafel (of op de kast, als je kleine kids in huis hebt ;), niks erover heen, dan duurt het alleen maar langer voordat het droog is.

Als je het voor zaterdag wilt doen, zou ik vandaag beginnen, dan komt het wel goed hoor!! De icing kun je gewoon in een grote hoeveelheid maken, in een tupperware bakje doen, plastic folie erover en dan de deksel erop, blijft prima lang houdbaar en kun je zo elke keer een beetje eraf halen en de juiste kleur kleuren. Voor koekiemonster heb ik bluebell van SK gebruikt, dat hele donkerblauwe en volgens mij ook een beetje zwart erdoor. Ik heb het plaatje in een plastic hoejes gedaan en gewoon met een spateltje wat icing erover gespateld (beetje dik) en dan met een een cocktailprikker piekjes getrokken, was heel leuk om te doen trouwens. Mocht er een beetje icing aan de zijkant zitten of niet netjes op het plaatje kun je het gewoon een beetje terugduwen met een knifescriber tool of weghalen daarmee. Je zult zien dat het veel makkelijker gaat dan hierzo (weer uitgebreid, kan helaas niks kort uitleggen ;) :-D) staat beschreven!!

En Ouafae, nu op naar de keuken!! ;) :-D (zit je te plagen h

8

Naära schreef:

Ik heb al antwoord gegeven op het laten drogen. ;)

Icing kan je afgedekt makkelijk bewaren. Dus als je gewoon een gedeelte apart houdt voor de laatste afwerking kan je het gezichtje dus nu al maken.

wordt de icing niet hard dan??? het moet wel vloeibaar blijven toch??

9

Lara M. schreef:

Hoi hoi, gewoon laten drogen op tafel (of op de kast, als je kleine kids in huis hebt ;), niks erover heen, dan duurt het alleen maar langer voordat het droog is.

Als je het voor zaterdag wilt doen, zou ik vandaag beginnen, dan komt het wel goed hoor!! De icing kun je gewoon in een grote hoeveelheid maken, in een tupperware bakje doen, plastic folie erover en dan de deksel erop, blijft prima lang houdbaar en kun je zo elke keer een beetje eraf halen en de juiste kleur kleuren. Voor koekiemonster heb ik bluebell van SK gebruikt, dat hele donkerblauwe en volgens mij ook een beetje zwart erdoor. Ik heb het plaatje in een plastic hoejes gedaan en gewoon met een spateltje wat icing erover gespateld (beetje dik) en dan met een een cocktailprikker piekjes getrokken, was heel leuk om te doen trouwens. Mocht er een beetje icing aan de zijkant zitten of niet netjes op het plaatje kun je het gewoon een beetje terugduwen met een knifescriber tool of weghalen daarmee. Je zult zien dat het veel makkelijker gaat dan hierzo (weer uitgebreid, kan helaas niks kort uitleggen ;) :-D) staat beschreven!!

En Ouafae, nu op naar de keuken!! ;) :-D (zit je te plagen h

10

trouuwens over die kleurstof lara, shit ik heb wilton royal blue kleurgel gehad, en nu??........heb ik de verkeerde kleur?????????????

11

Zolang de icing goed verpakt is zoals lara het uitlegt, blijft de icing zacht. We even goed mengen voordat je er mee gaat spuiten.

groetjes Francisca

12

gewoon mengen met de mixer weer of gewoon met een lepel??

13 Laatst bewerkt door Lara M. (14-06-2007 15:39)

ouafae schreef:

trouuwens over die kleurstof lara, shit ik heb wilton royal blue kleurgel gehad, en nu??........heb ik de verkeerde kleur?????????????

Nee hoor ik denk dat het prima kan met deze kleur, je moet wel veel toevoegen vrees ik, althans dat had ik toen ;) En als ie een beetje andere kleur heeft, ach een royal (blue) koekiemonster klinkt toch ook super!! ;) :-D

En wbt de icing, gewoon een lepel (of meer, wat je nodig hebt) eruit halen, in een kommetje doen en een paar druppels (!! je hebt weinig nodig aan water hoor!) water toevoegen en roeren met een lepel. Gewoon proberen, je zult zien is echt makkelijker dan je denkt dit allemaal!!

14

nou heb het gezichtje en de nek gemaakt met icing, was echt een makkie hihihihii al die drama voor niks!
heb vanmorgen even gekeken en hij was al droog! maar laat hem nog staan tot vanavond en dan plak ik hem op de taart! hoop dat hij verder neit smelt tot morgen!

maar ik had dus nog best wat icing over, heb het in een bakje gedaan met folie en dan het deksel erop. Net wat LARA heeft gezegd, maar heb ik een nieuwe vraag, nl; waar moet ik die bakjes bewaren met icing, in de koelkast??? of gewoon in je kast?? Heb ze nu gewoon in de keuken laten staan!

tips graag!

15

bakje icing om te bewaren wel in de koelkast zetten. En als het er langer dan een dag staat,is het wel slim om het voor gebruik weer even goed te mixen.

16

Als er eiwitpoeder in zit, kun je het ook gewoon op het aanrecht laten staan (staat bij mij al een week, hihi dat weet ik aangezien mijn man klaagt ;) :-D).

17

er zit eiwitpoeder in ja! en hij ligt gewoon in de keuken, waarom in de koelkast dan of kan dat ook gewoon wat je zelf wilt???

en heb het giseravond gemaakt, moet ik het dan vandaag weer mixen??

18

Ik zou het gewoon op het aanrecht laten staan, doe ik altijd eerlijk gezegd :-) En nee hoor je hoeft het niet te mixen, gewoon even doorroeren!!

Super dat je koekiemonster zo goed ging, als je die donkere kleur icing nu over hebt, kun je ook kleintjes er mee maken, die kun je "eeuwig" bewaren en zijn superleuk voor op een cupcake!!

19

ja heb wel wat over. Denk genoeg om nog 1 gezichtje te maken, misschien dat ik het wat met wit vermeng en er een randje om de taart mee ga spuiten. het is nu toch niet zo warm meer, dus zit nog te twijfelen tussen een randje botercreme of icing. Wat zou jij doen Lara?????

Het gezichtje ziet ernog wel raar en misvormd uit, maar dat komt denk ik nog omdat het in zijn geheel nog neit af is. heb nog geen zwarte mond en geen oogjes, ik hoop dat het in zijn geheel wel mooi oogt !

bedankt trouwens voor je hulp!

1 van deze dagen zullen jullie het resultaat zien, vind het nog wel eng, heb nog niet zoveel ervaring met marsepeintaarten hiihihi

20

en trouwens die kleurgel van wilton is ook goed gevallen gelukkig, moet wel wat meer gebruiken of te kleuren hihihi maar ja maak niets uit

21

hoelang mag je icing gebruikenin de koelkast in een bakje. Hoelang blijft het houdbaar???

22

Week of 2 zeker :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

23

oke bedankt!

Berichten [ 23 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » HOe icing te laten drogen???