Onderwerp: Kan ik mijn taart een dag in de koelkast bewaren??
Hij is van fondant en botercreme en jam etc, gaat ie dan niet ''zweten''?? Ik ben bang dat ie nat gaat worden. Moet ik m met taartdoor en al bewaren of gewoon bloot?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Kan ik mijn taart een dag in de koelkast bewaren??
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hij is van fondant en botercreme en jam etc, gaat ie dan niet ''zweten''?? Ik ben bang dat ie nat gaat worden. Moet ik m met taartdoor en al bewaren of gewoon bloot?
In een goed afgesloten doos/bak kan hij prima in de koelkast. Zo doe ik het ook.
Ik heb ergens gelezen dat sommigen juist niet in de koelkast bewaren omdat het temperatuur verschil dan te groot is. Dus als je hem er weer uit haalt om te vervoeren kan 'ie ineens juist gaan zweten.
Een koele kast of gang mischien?
Ik denk dat je hem met dit weer rustig eruit kunt laten, gewoon een koele plek zoeken in huis en daar lekker laten staan. Als je hem in de koelkast wilt doen (voor vullingen met slagroom en melk) kun je de taart het beste in een kartonnen taartdoos doen (beter geen plastic, dan gaat ie eerder zweten, condens vormen), het karton neemt dan ook eventueel het vocht op.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Kan ik mijn taart een dag in de koelkast bewaren??