1

Onderwerp: vraag van een dommie...hoe bekleed je een dummy

Ik heb om mn dummy folie gedaan,zodat mn dummy schoon blijft zeg maar. Als ik m nu wil bekleden, om een tijdje voor de sier neer te zetten, hoe bekleed ik em dan?
Gewoon de marsepein/fondant er op? Blijft dat goed genoeg plakken?

Moet ik de folie dan eerst nog vochtig maken of ergens mee insmeren?
Of is folie gewoon genoeg?

Erika

2

Re: vraag van een dommie...hoe bekleed je een dummy

begrijp je folie niet helemaal...
Ik maak mn dummy gewoon een beetje vochtig en doe dan de fondant er overheen.

Je kunt peipschuim daarna gewoon weer schoonwassen

3

Re: vraag van een dommie...hoe bekleed je een dummy

het leek me ivm het poreuze karakter van piepschuim niet zo geweldig om het er zo op te doen. Vandaar de folie eigenlijk.

4

Re: vraag van een dommie...hoe bekleed je een dummy

Maar er hoeft geen botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: vraag van een dommie...hoe bekleed je een dummy

Hallo Erika.

Gewoon je dummy (zonder folie dus, dat gaat alleen maar plooien en volgens mij blijft het dan ook niet goed zitten op folie, je rolt tenslotte ook uit op folie (althans, sommigen) om het er juist weer af te kunnen halen) inspuiten met wat water uit een plantenspuit of met je hand er wat opdoen. Het is niet de bedoeling dat hij druipt van het water, maar meer gewoon een beetje vochtig. Dan gewoon te werk gaan als bij een gewone taart, alleen doe ik de fondant wat dikker omdat ik zeker een strakke taart wil overhouden.

Succes! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6

Re: vraag van een dommie...hoe bekleed je een dummy

eigenwijs als ik was had ik de folie die er om zat, om laten ztten.
en inderdaad , dat pakt niet..
Maar goed...het zit wel, en ik heb wat gom door de marsepein gedaan, dus het droogt iets stevig op, en t zit...dus zal t ook wel blijven zitten.

Volgende keer zal ik het zonder folie doen. Is ook een beetje dom om tips te vragen, en dan niet naar de antwoorden te luisteren.... :)

t resultaat staat inmiddels in de showof