1

Onderwerp: Ik word gekkkkkkkk

Wat is dat moeilijkkkkkk puzzelen.Ik heb voor woensdag alvast gepuzzeld om te kijken hoe dat gaat valt zwaar tegen.Ik zal straks foto plaatsen ervan en willen jullie me dan aub tips geven hoe ik beste kan doen ??Bedankt alvast

2

Re: Ik word gekkkkkkkk

De konijntjes bijvorbeeld zien er zo lelijk uit en wl liefst alles weggooien maar hopelijk hebben jullie tips!

3

Re: Ik word gekkkkkkkk

http://i16.tinypic.com/6he1lab.jpg

Re: Ik word gekkkkkkkk

Niet  zo negatief Ceuta !!! ik moet er ook nog deze week  aan geloven  beginnen met een puzzeltaart  dat heb ik ook nog nooit gedaan (dat gaat me wat worden ik in gevecht met marsepein  wie gaat dat winnen)

Nu zit ik gelijk de hele avond met knikkende knieen en met  angst op mijn bestelling te wachten (marsepein).

Zal in iedergeval  met volle aandacht het antwoord van de taarten goeroe's lezen.

Wat me wel opviel Ceuta is dat ze allemaal klaagden over de warme temperatuur  dus dat zal ook  bij jouw   wel  voor problemen gezorgd hebben .

De volgende keer gaat  het weer een stukje beter .

Over een dag of twee ben ik aan de beurt  en wat ik er van maak   :S alle begin is moeilijk .

Dus moed houden .

Willen de leden duimen voor Ceuta  en Steenbakkertje dat onze projecten gaan lukken!!!

Panasonic SD 253 Hawo Novum graanmolen /Graef 185 Cassic(snijmachine) een Kitchenaid en bak(brood)  meestal in de steenbakoven Rofco B20      Blog : steenbakkertje

Re: Ik word gekkkkkkkk

http://www.felicitaartjes.nl/homepage/s … aid=241015
op deze site staat wat uitleg misschien kan dat helpen .

En niet opgeven   he'  !!!

Panasonic SD 253 Hawo Novum graanmolen /Graef 185 Cassic(snijmachine) een Kitchenaid en bak(brood)  meestal in de steenbakoven Rofco B20      Blog : steenbakkertje

6

Re: Ik word gekkkkkkkk

Nou het is een goed begin hoor !
Heel belangrijk is dat nadat je de diverse stukjes hebt uitgesneden/geknipt/geprikt/gerold...je de randjes nog even met je vingers en eventueel een gad tooltje mooi glad en rond maakt, met een puntig tooltje kun je zo ook een beetje relief aanbrengen en dat alles bij elkaar maakt dat hij er opeens een stuk mooier uit gaat zien.

7

Re: Ik word gekkkkkkkk

nnicole1234 schreef:

Nou het is een goed begin hoor !
Heel belangrijk is dat nadat je de diverse stukjes hebt uitgesneden/geknipt/geprikt/gerold...je de randjes nog even met je vingers en eventueel een gad tooltje mooi glad en rond maakt, met een puntig tooltje kun je zo ook een beetje relief aanbrengen en dat alles bij elkaar maakt dat hij er opeens een stuk mooier uit gaat zien.

Ja ik moet hem nog verder afwerken alleen ik baal van die konijntjes zal ik ze opniew proberen..Ik vond dat echt super moeiljk!

8

Re: Ik word gekkkkkkkk

Misschien moet je niet met de 'stift' werken. Gewoon de marsepein op sommige plekken iets dikker maken, maar voor een eerste poging, heel goed hoor!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

9

Re: Ik word gekkkkkkkk

Bien of andere wat zal ik doen ?Ik heb nog marsepijn genoeg openiw probere?En op welke plekken zou jij bien het dikker maken?

10

Re: Ik word gekkkkkkkk

ik heb het zelf nog nooit gedaan dus kan eigenlijk geen raad geven maar wat ik zou doen is aan het gezichtje de randen wat minder scherp en dik maken.  Dus eigenlijk beetje op duwen langs de randen zodat het daar veel dunner is, dan gaat het lijken alsof het gezicht er meer uitkomt ipv erop ligt. 

Hoe heb je de ogen gedaan?

11

Re: Ik word gekkkkkkkk

Ceuta schreef:
nnicole1234 schreef:

Nou het is een goed begin hoor !
Heel belangrijk is dat nadat je de diverse stukjes hebt uitgesneden/geknipt/geprikt/gerold...je de randjes nog even met je vingers en eventueel een gad tooltje mooi glad en rond maakt, met een puntig tooltje kun je zo ook een beetje relief aanbrengen en dat alles bij elkaar maakt dat hij er opeens een stuk mooier uit gaat zien.

Ja ik moet hem nog verder afwerken alleen ik baal van die konijntjes zal ik ze opniew proberen..Ik vond dat echt super moeiljk!

ik zou inderdaad opnieuw beginnen en niet zo veel zwarte stift gebruiken ( alleen voor kleine accenten) het valt me ook op dat je het erg dun hebt uit gerold, misschien iets dikker laten,
waar werk je mee, marsepijn of fondant?

het is een goed begin, het viel mij ook erg tegen , maar beetje bij beetje wordt je beter over een half jaar, boetseer en puzzel je de mooiste dingen.
niet opgeven!

12

Re: Ik word gekkkkkkkk

Thx voor jullie tips.heb het een beetje aangepast ben bang dat het helemaal gaat mislukken als ik er nog veel aan ga doen,na de vakantie ga ik een workshop doen en dan moet het allemaal beter gaan :D

13

Re: Ik word gekkkkkkkk

Het gezichtje en buikje had ik wat boller gemaakt en ipv de zwarte stift gewoon de accenten er een beetje insnijden, weet niet hoe ik dat pecies uit moet leggen. Maar voor een eerste keer vind ik hem nog steeds leuk hoor. Gewoon een kwestie van oefenen en naar veel plaatjes hier op het forum kijken, daar leer je heel veel van.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

14

Re: Ik word gekkkkkkkk

Ja heb ik ook gedaan hier naar de plaatjes gekeken,en hoe vaker ik kijk hoe gefrustreerder ik word ahahah ze zijn allemaal superrrrr!
Ik ben weer ff de keuken in en kijk hoe ik me horor tubbie verder kan bewerken!

15

Re: Ik word gekkkkkkkk

Upload zeker nog een fotootje van je aanpassingen he :)

ik ga na de examens ook een workshop puzzelen volgen :) bij catherine in Antwerpen..