1

Onderwerp: Geen eieren

Ik moet voor volgende week dinsdag een kindertaart maken zonder eieren. En de vulling moet alleen van slagroom zijn. Er moet ook geen vruchtjes tussen want dat lusten ze niet.  Dus me vraag is wat voor slagroom moet ik gebruiken en hoe moet ik een taart maken zonder eieren.
Alle tips zijn welkom.

Groetjes Emanuela

2

Re: Geen eieren

Heb even gegoogled voor je:
Hier vind je een recept van cake zonder eieren; geen idee of het lekker wordt, misschien eerst even proberen??
http://www.sjeef.eu/Nederlands/Recepten … c1088.html

Wat slagroom betreft: goed stijfslaan met klopfix er door, en dan

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Geen eieren

Als je googlet op 'cake without eggs' vind je er nog wel meer, veganistische recepten bijvoorbeeld. Ik hoop dat het je lukt om toch een superkindertaart te maken!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Re: Geen eieren

Hoi,

Deze is wel geproeft, en wij vinden deze erg lekker, is wel met cacao poeder. Is ook zonder melk.

Chocolade cake

Ingredi

5

Re: Geen eieren

Bedankt voor alle tips.


Alleen een vraagje waar kan ik baksoda vinden. Want bij ah verkopen ze het niet.

Groetjes Emanuela

6

Re: Geen eieren

Ik heb de baksoda bij de natuurwinkel gekocht, maar ik heb begrepen dat er hier een aantal dames zijn dit het kopen bij de apotheek/drogist of toko!

7

Re: Geen eieren

Was nog even benieuwd hoe je bent gevaren met de slagroomvulling. Mag vd week nl. taart maken voor collega maar zij wil alleen maar een slagroomvulling dus zonder vruchtjes/jam. Moet de slagroom dan extra gezoet worden?
gr Daniela

Groetjes,
Daniela

8 Laatst bewerkt door Pooh (09-04-2007 08:09)

Re: Geen eieren

Je moet altijd wel wat suiker door de slagroom doen, alleen de slagroom uit het pakje is niet zo lekker, met suiker krijgt het meer smaak. Toch wel twee eetlepels, eventueel nog vanillesuiker, is ook erg lekker.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

Re: Geen eieren

Mijn "recept" voor slagroom:

- 1 soeplepel fijne suiker per 100 ml rooom (minstens 30% vet)

opkloppen en als ze bijna goed is ver kloppen met de hand en op deze manier heb je geen klop-fix of dergelijks nodig!

veel succes!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

10

Re: Geen eieren

Neem aan dat als ik alleen de slagroomvulling gebruik eerst een dijkje van botercreme moet maken?
gr Daniela

Groetjes,
Daniela

11

Re: Geen eieren

'Cake' zonder eieren
225 gram zelfrijzend bakmeel
50 gram custardpoeder
merg uit 1 vanillestokje of 2 zakjes vanillesuiker
225 gram witte basterdsuiker
   225 gram boter
1 dl. melk
snuf zout


Doe (gezeefd) bakmeel met custardpoeder, vanille(suiker) zout en basterdsuiker, in de mengkom van de keukenmachine en laat even draaien.
Smelt de boter en klop de melk erdoor, laat de machine langzaam draaien en voeg dit mengsel toe aan het mengsel in de keukenmachine, laat draaien tot alles goed gemengd is.
Doe het beslag over in een ingevette cakevorm en bak de cake ca. 5 kwartier in een oven van 170°C. Ik zou her wat langer in de oven houden.

Ik heb deze bovenstaande recept gebruikt ook voor iemand die geen eieren wou. Hij is lekker. Zeker uitproberen waard. Dit is een recept uit een kookboekje voor recepten zonder eieren.