1

Onderwerp: Hoe te beginnen??

Hallo, ik ben nog helemaal nieuw en mijn handen jeuken van al dat leuks wat ik zie, echt prachtig!!!!!!!
Nu is mijn vraag, waar kan ik nu het beste een taart of cakejes mee bekleden? Ik zie zoveel termen dat ik niet goed snap wat nu waarvoor gebruikt wordt. Marsepein, fondant, icing. Is het gewoon een kwestie van smaak, of kun je voor de ene taart beter iets anders gebruiken dan voor de ander. Ik vindt het nogal verwarrend. Ook zou ik graag willen weten wat je echt nodig hebt om te starten?
Alvast bedankt,
groetjes chantal

2

Re: Hoe te beginnen??

Voor de bekleding van de taart kun je zelf keizen wat je lekker vindt.
Fondant (smaakt naar suiker tenzij je fondant met een smaakje neemt natuurlijk) of Marsepein.
Verder heb je een kapsel nodig (mix van de webshop, van Soezie of zelf maken kan natuurlijk ook)
Een vulling, om te beginnen is het misschien eenvoudig om een laagje jam te doen en een laagje botercreme.
Als plaklaagje (over de taart zodat de fondant/marsepein goed blijft zitten) gebruik je dan ook een beetje botercreme. (de mix van de webshop is heel lekker, die gebruik ik ook altijd)

3

Re: Hoe te beginnen??

Dank voor je reactie, ik ondekte net de faq. Had ik nog niet gezien dus ga ik ff goed lezen.
groetjes chantal:)

4

Re: Hoe te beginnen??

en dan is er ook nog de zoekfunctie die een schat van informatie bevat :cool:

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

5

Re: Hoe te beginnen??

ja je kan ook de chat proberen meestal zijn er savond ne 2100 uur wel mensen
kan je gelijk je vragen stellen

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

6

Re: Hoe te beginnen??

Pas op dat je niet verslaafd wordt net zo als ikke, Ik kan hier niet bij weg blijven.
Moet zo toch echt ook nog huishouding doen.
Succes met bakken en gewoon proberen, het word vanzelf wel wat.

Groetsels

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.