1

Onderwerp: Bekleden met zwart fondant, jullie advies ?

Ik heb nog maar 2 taarten gemaakt (ik heb alleen fondant in huis) en wil nu voor een vriendin die pas in haar nieuwe huis woont een taart maken. Aangezien ze zwart behang heeft een zwarte keuken, leek het me een leuk idee om de taart helemaal zwart te maken met witte stippen. Maar smaakt dat wel zwarte fondant ?
Ben heel benieuwd naar jullie adviezen...

groetjes,
Angelique

tja je grijpt nu iedere gelegenheid aan om een taart te kunnen bakken.. verslavend !

2

Re: Bekleden met zwart fondant, jullie advies ?

Qua smaakt is er niets geks mee. Alleen.......... iedereen heeft na het eten van de taart een ...... ja een zwarte mond :lol: En er zijn mensen die misschien niets zwarts eten bij?

Het zal wel een heel mooi geheel worden!

3

Re: Bekleden met zwart fondant, jullie advies ?

mijn eerste barbietaart was er een met een zwarte jurk voor mijn dochter. De mensen dachten dat je dat niet kon eten na veel aandringen begonnen ze toch en viel het hun 100% mee. hij smaakt gewoon hetzelfde als andere kleuren alleen vinden de mensen het raar zwart eten..... en inderdaad nathalie je mond word even zwart :D succes er mee!!

groetjes maja

4

Re: Bekleden met zwart fondant, jullie advies ?

Ik heb ook een keer een zwarte taart gemaakt (gewoon voor thuis) en bij ons had niemand een zwarte mond ....hoe kan dat nou?????

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

5

Re: Bekleden met zwart fondant, jullie advies ?

ik heb zwarte gel van wilton.. heb em nog niet geprobeerd maar vroeg me af of die ECHT zwart wordt.. en niet grijs of van dat donkergroen of paars ofzo.. je mengt tenslotte met een witte kleur fondant??

6

Re: Bekleden met zwart fondant, jullie advies ?

ik heb ook pas een zwarte taart gemaakt (zie album)
daarvoor heb ik marsepein gebruikt omdat dat dieper zwart wordt dan fondant
fondant  blijft bij mij meestal toch wat grijzig

ik gebruik norrit om het zwart te krijgen

7

Re: Bekleden met zwart fondant, jullie advies ?

Hoi, Ik gebruik kant en klare zwarte Fondant dat is echt goed zwart en makkelijk in gebruik. We hebben gisteren toevallig net een zwart hart (op verzoek..) moeten maken maar dat gaat uitstekend. :-D

Groetjes Riteke en Martijn
www.delikatessen.mijnalbums.nl

8

Re: Bekleden met zwart fondant, jullie advies ?

Ik heb van de week geprobeerd zwart te maken met Wilton kleurgel, maar ik had een vrij grote bonk marsepein en het wilde maar niet echt zwart worden! Ik heb nu zoals hier gelezen Noritpilletjes in huis (van de drogist) maar dat heb ik nog niet geprobeerd...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

9

Re: Bekleden met zwart fondant, jullie advies ?

riteke schreef:

Hoi, Ik gebruik kant en klare zwarte Fondant dat is echt goed zwart en makkelijk in gebruik. We hebben gisteren toevallig net een zwart hart (op verzoek..) moeten maken maar dat gaat uitstekend. :-D

Norrit als in Loperamide?

Hoe werkt dat dan? Voordat de helft van de visite verstopte darmen heeft :O

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

10

Re: Bekleden met zwart fondant, jullie advies ?

Nou, ik weet niet, ik zou niet gauw norrit gebruiken hoor! LIjkt me gewoon eng, ik heb zelf toch al zo'n gevoelig buikje. :(  Maar als ik op het forum lees, kan het klaarblijkelijk!
Ik heb van die SK high strenght kleur en daar krijg je je fondant ook goed zwart mee. Ik had dan een zonnebril gemaakt, Maar dat durfden de mensen echt niet te eten. Zwart vind men blijkbaar toch wel wat eng... Enfin die hadden nog keuze. Als je een geheel zwarte taart maakt, zullen ze wel moeten toch!? :D KOmt best goed lijkt mij.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

11

Re: Bekleden met zwart fondant, jullie advies ?

Ik gebruik geen Norrit hoor!   Ik koop juist kant en klaar gekleurde Fondant! ;)

Groetjes Riteke en Martijn
www.delikatessen.mijnalbums.nl

12

Re: Bekleden met zwart fondant, jullie advies ?

Mijn partner heeft pilletjes waarbij hij absoluut geen norrit bij mag gebruiken, dus, tsja.

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

13

Re: Bekleden met zwart fondant, jullie advies ?

Super bedankt voor jullie reaktie's.
Ik ga morgen de taart bekleden met zwarte fondant.. .van de webshop.
Jullie horen wel of we zwarte monden hebben gekregen en of t smaakte.
De kapsels (zo heet dat he ?) staan nu in de oven...

Groetjes,
Angelique