1

Onderwerp: Biscuit maken in de Kenwood

Ik heb vandaag voor het eerst geprobeerd biscuitmix te maken met de kenwood! Maar wat bleek, met mijn handmixertje wordt het veel luchtiger en de taart veel hoger! Wat doe ik nu fout. Ik heb de klopper gebruikt.

Graag jullie reacties!!!

ps. ik heb een kenwood van 900 watt, dus je zou denken dat het dan wel goed moet zijn!

2

Re: Biscuit maken in de Kenwood

Herkenbaar! De eerste keer dat ik biscuit er in maakte, was ik ook niet tevreden.
Maar nu kan ik niet meer zonder!
Hoeveel eieren heb je gebruikt en hoe lang heb je laten mixen? En op welke stand? en heb je na het mixen op hoge stand ook nog een  minuutje op lage stand gemixt?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Re: Biscuit maken in de Kenwood

en misschien gebruike je het verkeerde tooltje :

de platte haak of de garde .

Neem aan dat als je de garde gebruikt het heel luchtig geheel moet worden.
De platte haak is meer bedoelt voor de  zwaardere deegsoorten .

Panasonic SD 253 Hawo Novum graanmolen /Graef 185 Cassic(snijmachine) een Kitchenaid en bak(brood)  meestal in de steenbakoven Rofco B20      Blog : steenbakkertje

4

Re: Biscuit maken in de Kenwood

dag patricia,

dat had ik ook het eerste keer, maar kan nu ook niet zonder, ik gebruik ook de klopper dat vind ik zelf beter dan de garder. laat het meestal 15 minuten kloppen en dat is altijd goed.

5

Re: Biscuit maken in de Kenwood

Ik zou je echt de garde aanraden, gaat fantastisch, dat doe ik altijd! Beslag wordt geweldig luchtig en rijst de pan uit, in 10 min. klaar. Klopper is voor icing, deeghaak voor koekjes.....

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Re: Biscuit maken in de Kenwood

Ik gebruik bischuitmix dat is 330 gram mix met 5 eieren en 3 eetlepels water. Ik gbruik dus de klopper, en mix het 10 minuten op hoge stand.

Ik heb het ook met de garde geprobeerd, maar dat was hetzelfde verhaal!