1

Onderwerp: Bruidspaartje??

Hoi!!
Het is vast een oliedomme vraag, maarre, die bruidspaartjes! Ik wil dat ook eens gaan proberen, doen jullie dat met marsepein, of fondant? En dat ....ben de naam kwijt...sylose ofzo, is dat perse nodig? En jullie kopen dan gewoon alle kleuren marsepein, of met kleurstof? En doe je er iets onder, of is het hele poppetje massief?
Dank alvast!

2

Re: Bruidspaartje??

Je kunt ze met marsepein of fondant maken, wel inderdaad tylose erdoor, dan wordt het een stuk steviger. Ik kleur zelf de marsepein/fondant met kleurpasta van SK of kleurgel van Wilton (werkt allebei ongeveer hetzelfde behalve bij rood dan kun je beter de Intensieve Rood van SK nemen).  Ik doe er niets onder, gewoon alles van marsepein, in het geval van de bruid dus gewoon een soort kegelvorm voor de rok nemen en daarboven dan een lijfje van huidskleur met een stukje wit voor het topje erover. Mocht je een goed voorbeeld willen zien, moet je even in Annette haar album kijken: www.felicitaartjes-annette.mijnalbums.nl Daar staat een leuk bruidspaartje heel duidelijk in!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Re: Bruidspaartje??

Ik heb het bruidspaartje van fondant met tragantgom gemaakt. Voor de bruidegom het ik kant en klaar zwarte fondant gebruikt. De rest heb ik ook zelf gekleurd. De hoofdjes heb ik wel met een spaghetti stokje in het lijfje geprikt en met edible glue vastgeplakt. Ook de voetjes van de gom heb ik met spaghetti stokjes vastgeprikt aan zijn beentjes.
In het boek van Lindy Smith 'celebrate with cake', staat stap voor stap hoe je een bruidspaartje moet maken.

4

Re: Bruidspaartje??

in mijn bruidje zat een ijshoorntje en in de bruidegom twee douwels :cool:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GS3W63MP.jpg

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

5

Re: Bruidspaartje??

aaagh! Prachtig!