1

Onderwerp: Botercreme met stroop ipv poedersuiker?

Ik zag op een engels forum een recept voor botercreme en daar gebruiken ze geen poedersuiker bij maar van die lichte corn sirup...is dat de bekende lichte keukenstroop of weer wat anders.
Als ik botercreme maak dan blijven de poedersuikerkorreltjes op de een of andere manier tussen mijn tanden knarsen en vind dat persoonlijk niet zo lekker vandaar dat het me wel een goede oplossing leek om het met die keukenstroop te doen aangezien je dan geen knisperingen hebt haha of heeft iemand van jullie hier ervaring mee en is het niks...of juist wel?

2

Re: Botercreme met stroop ipv poedersuiker?

Ik heb nog nooit knarsende botercreme gehad. En ik zeef de suiker zelfs niet eens. Maar ik gebruik suikerbakkerspoeder en dat schijnt net even anders te zijn dan "gewone" poedersuiker.
Vraag me niet waarom maar het schijnt zo...

Ik gebruik de botercrememix van de webshop omdat wij die thuis allemaal jammie vinden. Ik maak de mix aan (mix, suikerbakkerspoeder en water) en laat het een paar uur staan. Op de verpakking staat minimaal een half uur maar ik laat het veel langer staan. Zo nu en dan doorroeren.

Dan mix ik de zachte boter tot snot en kieper in

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3 Laatst bewerkt door Lara M. (04-06-2007 15:36)

Re: Botercreme met stroop ipv poedersuiker?

Hoi Miekpiekje, ja Nigella gebruikt dat ook voor haar meringue schuim ( die gebruik je dan om de taart mee te versieren, niet om te bakken). Ik vind die suikerkorrels (ja gebruik ook suikerbakkerspoeder) in de botercreme ook niks, maar gebruik daarom ook  de mix van de webshop of anders de swiss meringue buttercream, dan los je de suiker ook op met de eiwitten au bain marie.
Ik zou als ik jou was, gewoon dat engelse recept proberen hoor!!

Mocht je het recept van Nigella nog willen zien, staat op mijn website bij Recepten: www.tartacadabra.nl

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Re: Botercreme met stroop ipv poedersuiker?

Hoi Carin,
Die webshopmix ga ik toch ook maar eens proberen, daar kan weinig mee "fout" gaan heb ik het idee.
Bedankt voor je reaktie!

Hoi Lara,
Ik heb je recept gekopieerd en ga de botercreme zeker eens op die engelse manier proberen, ben benieuwd.
Misschien ben ik een zeur hoor maar ik vind die suikerkorreltjes gewoon niks als dat zo knarst tussen je tanden, voor mijn gevoel moet de creme smeuig zijn en zacht en moet ik geen knisperingen horen haha.
Ik heb echt geen idee wat ik steeds fout doe, ik zeef de poedersuiker (ok is geen bakkerspoedersuiker maar de gewone) en ik mix het echt lang.
Ik ga die webshopmix binnenkort ook maar eens bestellen, heb een lijstje klaar liggen maar er komt steeds meer bij :S
Dank je wel voor je reaktie :)

5

Re: Botercreme met stroop ipv poedersuiker?

Nou ik heb het deze keer met die lichte stroop gemaakt en dat werkt erg goed, heb er nog wel een beetje poedersuiker bij gedaan en heb geen knarsende stukjes meer, werkt voor mij dus geweldig en de smaak is heerlijk.

6

Re: Botercreme met stroop ipv poedersuiker?

Ik heb nooit geen knarsende poedersuiker in de botercreme en ik gebruik alleen roomboter en poedersuiker en 'n drupje likeur. Verder geen water en kan hem meteen gebruiken. Ik mix ook niet maar zet de boter op tijd uit de koelkast zodat die zacht wordt, dan kun je de poedersuiker zo onder roeren me 'n lepeltje.