1

Onderwerp: barbietaart

ik heb net een (goedkope) barbie gekocht want ik wil toch eens proberen zo'n taart te maken maar zit er gewoon een tulband vorm onder?en maak je de juk van een ronde cirkel en zet je daarna de barbie erin en werk je m dan af of weet iemand een andere manier?alle tips zijn welkom,alvast bedankt!!groetjes danielle

2

Re: barbietaart

Ik gebruik een grote tulband, daarop een minitulbandje en indien nodig (als de pop erg lange benen heeft) een dikke plak/blok kapsel/cake ertussen om de boel op te hogen. Anders komt de bovenkant van de taart maar tot halverwegen de bovenbenen.

Dit is

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

hoi
ik heb eergistere een jurk gemaakt van bloem bladeren zeg maar
maar ook wel eens gewoon een lap icing er over gedaan
en dan afwerken
om het lijfje tedoen heb ik wel een tip
smeer het in met griso of ander vet
dan plakt de icing anders valt het er zo af
s6

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

4

Als je het lijfje van fondant maakt zonder iets eronder, kun je het na het uitharden zo van de pop afnemen. Komt er in z'n geheel vanaf: pop helemaal mooi schoon en lijfje intact. Kan de jarige dat nog even bewaren om haar verjaardagsgevoel nog even vast te houden...

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

ik las dat nimfje een lap icing gebruikte voor de jurk maar dit is toch vloeibaar dus hoe krijg je dat voor elkaar dan,ben nog een beginner,dat blijkt wel!!

6

Heb je de howto van Inge al gezien bij Howto's --> Projecten -->Barbietaart?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Icing is een verzamelnaam voor alle soorten suikerpasta's die wij gebruiken. Zij bedoeld natuurlijk fondant. Ik geef toe dat het wat verwarrend is soms.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

8

ik heb de howto gezien!had ik nog niet gezien dat ie erbij zat.maar dit is goed duidelijk,aan de slag dus!!