1

Onderwerp: lemon curd! :S

Ik kan hem nog steeds niet vinden.

Wie o wie kan me een voorbeeld hier plaatsen zodat ik weet waar ik naar moet zoeken. Ben bij AH, Jumbo, C1000 al meerdere keren hier gaan kijken maar dan die !@#$#$## curd niet vinden :S

Ik weet: ik ben blond (geweest), vrouw.... maar kan nog wel etiketjes lezen. :-D En ik zou hem graag toch eens uitproberen.

Trouwens, die citroenmarmelade is ook lekker ertussen :9

2

Re: lemon curd! :S

Hier staat ie naast!
http://www.jollygrub.com/OnLineStore1/i … %20eng.jpg
Kon geen plaatje vinden van het goede potje, maar het etiket e.d. is bijna hetzelfde, de lemoncurd is niet transparant zoals marmelade maar meer als een soort vla...
Zoals dit:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … oncurd.jpg

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Dank je wel!! Ga weer eens op zoek volgende week!!

4

Bij de Albert Heijn staat ie gewoon bij de jam

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

5

Dit is echt het goede potje! Als je het nu nog niet kan vinden brilletje kopen :Y :lol: !
http://home.planet.nl/~sar00143/picture … kje-14.JPG

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6 Laatst bewerkt door Naära (30-05-2007 21:20)

Gewoon even naar Albert.nl surfen en Lemon Curd intypen. Dan krijg je dit te zien:

http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/cmgtcontent/media//000418000/000/000418028_001_136424_200.jpg

320 gram voor 1,23

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

7

Hoi Nathalie ik zal ook eens in de winkels kijken en dan neem ik wel contact met je op als ik hier zie. Groetjes Natascha.

8

Ik durf het nu bijna niet te zeggen.... Maar ik zag in 'onze' AH wel de sinaasappel- en citroenmarmelade, maar geen lemon curd. Misschien hebben ze het niet overal??? Was ook zo benieuwd naar hoe het smaakt :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

9

Ze zullen het inderdaad niet overal hebben, maar in Nieuwerkerk aan den IJssel....een dorp....hahaha, nou ja iets groter dan een dorp hebben ze het wel. Moet het binnenkort ook maar eens kopen en proberen, heb nl geen idee hoe het smaakt!?!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

10

Dank jullie wel allemaal!! Moet toch eens gaan lukken toch?!?!

Ben hier al in 3 verschillende regio's naar AH geweest maar neen hoor! Maar ik ga morgen denk ik eens even kijken in het Engels Winkeltje in Maastricht. Misschien dat ze hem daar wel hebben.

@Tom Poes: die bril heb ik al :S :-D

@ Tasch: is prima, moeten eigenlijk nog eens iets afspreken!!

11

Is er bij je in de buurt geen XL AH want daar kan je alles vinden.

12

ik kwam ook net lemon curd tegen ni de GB supermarkt.  Wat doe je daar eigenlijk mee?

13

Dat kan je als een vulling gebruiken. Hier , in de Delhaize zag ik hem ook staan. Ga het ook eens uitproberen.

14

En ge doet daar dan niks bij?  gewoon rechtstreeks de taart op?

15

Ik gebruik het als laagje onder een vulling, mmm ben ik nog wel duidelijk ;) Dus eerst de lemon curd dun erop smeren en dan bv de banketbakkersroom en mandarijntjes erop. Het maakt het wel heel lekker fris die lemon curd

En ja Nathalie, hier is ook geen lemon curd te vinden en ik woon nog wel in een grote ;) stad. Ik vraag nu aan mijn moedertje die in een ieniemienie ;) dorp woont of ze even een paar potjes meeneemt die haalt het daar bij de Super de Boer :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

16

eerdaags heb je in neede weer de jammarkt (kan je ook opgeven voor jamworstelen).
ik weet dat ze daar ook veel eigengemaakte curds en chutny`s ook allerlei soorten jam .
mischien kom je daar een adresje tegen die je het kan leveren
groet grobbelia

17

Vanochtend hier in de plaatselijke AH even gekeken en zag hem inderdaad staan. Het is niet eens een grote AH. Zal wel veel gegeten worden hier.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

18

Nathalie... heb je 'm nou?

Anders kom ik even een potje brengen hoor... wordt er helemaal kriegelig van dat jij geen lemon curd kan proeven, terwijl het zoooo lekkerrrrr is....

Odijk - Elsloo, reistijd: 1 uur en 3 kwartier, volgens de routeplanner... ben er gek genoeg voor... ;)

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

19

Vraagje aan Lonnes;
De kleine taartjes van de howto zien er reuze lief uit!
Wat voor beslag heb je ervoor gebruikt en hoeveel eetlepels per vormpje?
Bedankt alvast, Annelieke

20

Lemon curd kun je ook heel makkelijk zelf maken hoor. (hier heb ik het ook nog nooit in de winkel gezien)
http://www.snelklaar.nl/view.asp?ID=7169 is een voorbeeld van een recept.

Succes ermee.

Jessica

21 Laatst bewerkt door Liek (02-06-2007 19:51)

ai ik heb net de verkeerde gekocht.. wel van chivers:
LEMON JELLY MARMALADE...

Zou je deze ook kunnen gebruiken ?

Kun je dit nu ook gebruiken om de biscuittaart (kapsel heet dat geloof ik he ?) in te smeren (als lijm zeg maar) voor de fondant..

groetjes,
Angelique

22

ik heb de Lemon curd in de GB gevonden en gisteren eens geprobeerd.. HIJ IS SUPERLEKKER... heb hem in combinatie gebruikt met slagroom en ananas uit blik.. was echt heel goed.  Het geeft een fris smaakje eraan.

PAS OP: zou niet te veel gebruiken.. ik heb met mijn vingers een beetje over de binnenkant van de taart gestreken en je smaakte dit al redelijk hard en de geur is ook heel zuur.   Dus een echte LAAG zou ik er niet op doen.

23

In mijn bordercollie taart heb ik een laag limoen bavarois en een laag lemoncurd gedaan. Superlekker vond ik maar ook de visite van mijn vader. Zo komt de marsepein ook meer tot zijn recht omdat de vulling niet te zoet is. Vaak laten mensen toch de marsepein liggen omdat het allemaal te zoet is maar niemand liet iets liggen dit keer.
Echt een aanrader dus !!!!!!!!!!!!!!!!

24

Liek schreef:

ai ik heb net de verkeerde gekocht.. wel van chivers:
LEMON JELLY MARMALADE...

Zou je deze ook kunnen gebruiken ?

Kun je dit nu ook gebruiken om de biscuittaart (kapsel heet dat geloof ik he ?) in te smeren (als lijm zeg maar) voor de fondant..

groetjes,
Angelique

Ja, deze is ook heel lekker, ik heb het in combinatie van limoenbavarois gedaan (en ook met lemonmousse maar dat heb je weer lemon curd voor nodig ;) ). Voor het insmeren van de taart zou het kunnen, als je het even zeeft, het is heel licht van kleur. Ik zelf geef altijd de voorkeur aan botercreme om af te smeren, wordt je taart veel strakker van en eventueel nat worden van de jam gebeurt dan ook zeker niet. Sukses h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

25

Hoi Lara...
Nou ik had de biscuittaart ingesmeerd met de "verkeerde lemon jellie". Het fondant was wit en je zag er een geelig.. gloedje door.. Maar na even in de koelkast gestaan te hebben zag je er nix meer van. Hij is daarna meteen opgegeten, dus ik weet niet of het anders nat geworden zou zijn.. Maar hij was erg lekker.
Bedankt voor je reaktie.

groetjes,
Angelique