1

Onderwerp: manderijntjes

Ik wil wel weer eens een andere vulling proberen en manderijntjes zie ik vaak langs komen op het forum. Wat is de lekkerste combi daarvoor? Met botercreme of banketbakkersroom. En het sap wat in het blikje manderijntjes zit, kan ik daar mijn biscuit mee temperen?

Heb al veel dingen geprobeerd, maar wil ook graag een keer een WAUW faktor voor de smaak in plaats van de decoratie. Niet dat ooit iemand heeft gezegd dat de taart niet lekker was, maar ik heb zelf nog nooit echt de WAUW faktor gehad als ik mijn taarten proef.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

2

Re: manderijntjes

Lemon curd en slagroom vind ik lekker bij mandarijntjes.

Ik gebruik zelden tot nooit de "standaard" vulling jam en botercreme.
Ik gebruik uiteraard wel jam en botercreme maar niet all

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Re: manderijntjes

Oh ja, vergeten...

met het sap uit het blikje van de madarijntjes kun je inderdaad je taart tremperen. Lekkerder (en een grotere kans op WOW) is om een trempeerlikeurtje te koken, daarvoor gebruik ikzelf altijd Kirsch.

Je kunt het invriezen. Doe ik ook altijd, ik maak eens in de zoveel tijd een halveliter, daarvan blijt 400 cc over en dat vries ik in, in spuitjes van 20 cc. Dus dan heb ik 20 spuitjes van 20 cc in voorraad.

In spuitjes invriezen vind ik heel handig omdat dat gelijk heel eenvoudig trempeert: gewoon druppelsgewijs leegdrukken. Maar niet iedereen kan zomaar aan spuitjes komen denk ik.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Re: manderijntjes

Zou inderdaad niet weten waar ik spuitjes vandaan moet halen, hahaha, maar klinkt erg lekker!!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

5

Re: manderijntjes

Bien schreef:

Zou inderdaad niet weten waar ik spuitjes vandaan moet halen, hahaha, maar klinkt erg lekker!!!

spuitjes kan je volgens mij bij de apotheek wel kopen

6

Re: manderijntjes

Dat zou best kunnen, dat je ze bij de apotheek kan kopen. Wat ze moeten kosten, ik heb geen idee.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Re: manderijntjes

Spuitjes kun je bij de apotheek kopen, volgens mij voor 20 cent per stuk.

8

Re: manderijntjes

Spuitjes krijg ik altijd gratis bij de dierenarts voor medicijn toediening voor m'n dieren. Heb ze dus in alle maten en soorten heb ze ook al regelmatig gebruikt.

9

Re: manderijntjes

Met mandarijntjs vind ik zelf banketbakkersroom heel lekker, met de botercreme vind ik het zozo. Een laagje lemon curd eronder is inderdaad superlekker (gewoon onder de bbroom). Verder vind ik mandarijntjes niet echt een WOW-faktor hebben ;) maar mijn oma (de taart dan getrempeerd met Cointreau) vindt deze het lekkerst! :-)
Je zou ook mandarijntjes-mousse kunnen maken, heeft Koenie laatst gebruikt in een van haar taarten.

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

10

Re: manderijntjes

Thx Lara, was inderdaad al op zoek geweest naar die topic van Koenie. Ben ook eigenlijk een zeur want iedereen vind de mascarpone met aardbeien altijd erg lekker, maar wil gewoon eens iets anders proberen.

Aangezien ik nu een taartje moet maken voor oma (oma van mijn kinderen dan) ga ik toch de mandarijntjes proberen, gelijk cointreau halen, hahaha

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

11

Re: manderijntjes

ik gebruik altijd een hennaspuit die kan je in marokko halen of bij marokkaanse winkeltjes hier gewoon in nederland!