1

Onderwerp: vullen met verse frambozen uit eigen tuin

Ik moet morgen een kapsel bakken voor de workshop die ik die avond ga doen.
Deze wil ik dan vullen met Mascarpone met 3-4 eetleppels jam en dan een tweede laag alleen de jam dat kan toch? Die gaan we dan versieren die avond en neem ik de volgende dag mee naar het kdv van mijn dochter om daar te geven aan de lieve leidsters.
Dan wil ik nog een klein taartje zelf morgen voor onszelf maken met de verse frambozen uit onze tuin. Kan ik dan de botercreme mix uit de webshop gebruiken schijnt dat die erg lekker is met daar de frambozen doorheen. En ik kan hem dan ook afsmeren met de botercreme en deze evt een kleurtje geven? In het kleine taartje doe ik denk ik

2 Laatst bewerkt door marlies (04-06-2007 20:44)

Re: vullen met verse frambozen uit eigen tuin

Hhhmmm mascarpone en jam heerlijk en alleen jam kan ook hoor. De mix van de webshop daar kunnen de frambozen wel doorheen hoor maar dan wel alleen als vulling gebruiken. Een botercreme met kleurtje kan prima om hem af te smeren. Je kan er ook nog een smaakje doorheen doen. De tweede laag voor het kleine taartje kan je misschien doen met frambozenjam?! Of gesmolten chocolade en dan hard laten worden dat lees ik hier ook vaak, wordt een beetje knapperig...

Succes in ieder geval!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

3

bedankt voor je reactie.

4

Ik heb zelf een keer frambozon door de botercreme gedaan en vond het niet lekker.
Misschien dat het wel lekker is als ze tussen de jamlaag zitten...

En ze zijn zeker lekker met een Mascarponelaagje met jam ! :9

De botercreme van de webshop is wel heerlijk overigens !!!

5

Hoi Marjon,

De botercreme van de webshop is prima om mee te vullen, maar als je 'm gebruikt om onder marsepein/fondant te doen heb je een risico op 'doorlekken'. Dat is mij 1 keer gebeurd, tenminste.
Succes ermee!

Groeten ingrid

6

Jeetje wat leuk zeg, frambozen uit de tuin!! Ik heb hier alleen een mini-bosbes (de trots van mijn man ;) ) maar daar kun je nog geen muffin meevullen :-D

Ikzelf vind frambozenmousse super lekker, je kunt het recept van Koenie gebruiken maar dan ipv aardbeien frambozen gebruiken. Maar gewoon verse frambozen bovenop een laagje slagroom is ook verrukkelijk. Dan inderdaad wel een dijkje van botercreme gebruiken!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

7

ik heb al eens botercr

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!