1

Onderwerp: taart met veel wensen

belt er vandaag iemand op die een  taart wilde voor haar dochter
die wordt 21 een zondag

ze wilde vanavond weer even de details bespreken
ze lusten geen jam, bbr, geen marsepein, geen bruine chocolade
ze wilde dus slagroom en mokka vulling

maar i.pv masepein heb ik voorgesteld witte chocolade of witte chocolade ganache (als dat bestaat?)

felrode  grote en geen saaie letters
felgroen cijfers

1 staande muis links en een muisje recht in een gaatje in de taart
veel wensen pfff. ik hoop dat het me lukt

ik heb pas een taartje gemaakt met gesmolten witte chocolade
maar toen kreeg ik de zijkanten niet mooi(er bleef te weinig cholade aan de zijkant zitten)

hebben jullie nog ideeen voor een moeilijke  bestelling?

Ben erg bang om aan de taart te beginnen, bang dat het niet naar wens (en dat zijn er nogal wat) is!

2

Re: taart met veel wensen

Misschien lusten ze wel mmf? Dat zou het probleem van je buitenkant kunnen oplossen. En leuke letters spuit je gemakkelijk van wat royal icing (overtrekken). Verder moet het je wel lukken volgens mij hoor!

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

3

Ik heb wel een receptje voor witte chocolade glazuur. Nog nooit getest maar het staat in het boekje Kleine cakes van Joanna Farrow.  En witte chocolade kan je natuurlijk ook kleuren!!!

Ik zal het recept bij de recepten plaatsen.

Succes!!!!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

4

ik heb pas een ganache gemaakt met een reep witte chocola met stukjes aardbei van de liddl....200 gr 1.99....slagroom koken en dan de stukjes slagroom hierin late smelten..ik moet zeggen..hij was heerlijk..ik was bang dat ie te machtig was..maar absoluut niet...
ik heb het aflaten koelen en daarna met de mixer tot een mousse gemaakt...het is lastig om het mooi te krijgen maar het smaakte zooooo lekker...

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

5 Laatst bewerkt door nnicole1234 (04-06-2007 22:20)

Mijn aarbei-taart is gemaakt van rood gekleurde witte chocoladeganache

Ik weet niet meer welke verhouding ik heb gebruikt, misschien is het met de zoekfunctie wel terug te vinden want er is over die verhoudingen meerdere malen gepraat.
De aarbei taart is gemaakt in december vorig jaar.

De oneffenheid die je er in ziet is van de cake omdat ik er voor gekozen heb deze cake niet om te draaien (dan was de vorm iets ronder)

6

Ik vind het wel 'erg veel noten op de zang' (nog steeds in muzikale taartsferen ;) :lol: ), zou haast zeggen ga maar naar de Hema...
Waar worden de muisjes van gemaakt? Kan dat niet ook uitgerold aan de buitenkant, al vind ik het idee van de gekleurde witte chocola ook wel leuk!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

ik ga voor de  witte ganache en bruine muizen (want grijs is niet mooi op wit)
en ik test het woensdag even uit!! heb er nog nooit mee gewerkt
en dan hopen dat de zijkant ook genoeg dekken?

eerst testen anders word het wel een heel gestresst  taartje

8

slankesas schreef:

ik heb pas een ganache gemaakt met een reep witte chocola met stukjes aardbei van de liddl....200 gr 1.99....slagroom koken en dan de stukjes slagroom hierin late smelten..ik moet zeggen..hij was heerlijk..ik was bang dat ie te machtig was..maar absoluut niet...
ik heb het aflaten koelen en daarna met de mixer tot een mousse gemaakt...het is lastig om het mooi te krijgen maar het smaakte zooooo lekker...

Die reep heb ik laatst ook gebruikt, over een aardbeientaartje in mijn geval. Alleen was Caatje een beetje dom en ging er het

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

9

moet het witte chocolade ganache zijn voor de witte kleur of voor de smaak?
want ik vind er twee nadelen aan: het is niet echt wit-wit, en het dekt niet goed - als je het kleurt (hoe donkerder hoe beter) dekt het beter, maar moet je vaak toch twee lagen over elkaar doen (eerst de eerste laag even laten opstijven).
is het de bedoeling dat het eruit ziet als een kaas ofzo, ik kan mij moeil voorstellen wat ze bedoelen - dan kan je ook bv botercreme geel maken en erop smeren, zo glad mogelijk

10

ze willen hetzelfde effect als marsepein, en chocolade lusten ze wel
en ik heb zelf al eens een taartje gemaakt met gewoon gesmolten witte chocolade
maar dat word erg hard

ze belde me vandaag ze wil een dat het een "bijzonder taartje word""je wordt niet elke dag 21!"

11

pffff wat een lijsten met wensen zeg! kom nou zeg....
als ze de buitenkant als marsepijn wil kun je toch beter de taart met mmf of fondant bekleden? misschien kent ze dit helemaal niet maar het is gewoon suiker dat lust toch iedereen?? lijkt me makkelijker en strakker...!? in elk geval veel succes met je lastige klant! :)

12

Het is wel een beetje moeilijke jarige lijkt me... als je dan niks lekker vindt dan moet je geen taart nemen denk ik dan. Maar goed.

Die witte chocolade van Lidl is met aardbeicrispies, staat heel erg leuk (heel bijzonder!) op de taart en wordt niet hard. Maar ik had er wel een dun laagje marsepein onder gedaan, en daarover dus de choco gestort.

Misschien kun je een dun laagje witte fondant eronder doen? Dan dekt de choco ook gewoon in 1 laag.

Hier nog even een plaatje van mijn taartje:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ICA8EKDT

De reden dat ik dat laagje marsepein eronder had, was dat ik domme dingen aan het doen was die helemaal niet de bedoeling waren.Maar uiteindelijk bleek het wel een groot succes te zijn! Een volgende keer zal ik het zeker weer zo doen. En van dat dunne laagje vond je nauwelijks wat terug. Ik durf bijna te beweren dat als je niet wist dat het er zat, je het niet zou hebben gemerkt...
Want dat is vaak ook een deel van het verhaal: wat de boer niet kent dat eet 'ie niet...
en zit er iets in zonder dat 'ie het weet dan smaakt het heus goed...

Succes met je taart.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

13

ja dat is een geweldig idee denk ik een dun laagje mmf dan hoop ik dat ie in 1 keer dekt
ik denk dat ik dat maar eens probeer

zit te denken aan een extra kapsel te bakken , voor het geval dat
maar      ik ga mijn best doen

heb ik ook nog een grote bestelling gekregen gisteren (50 pers)
dat word hard wekren zaterdag\!
maar ik heb hulp