Onderwerp: Eindelijk de bruidstaart voor mijn zusje!
Afgelopen zaterdag is mijn zusje getrouwd en ik mocht de bruidstaart verzorgen. Jeetje wat een klus zeg. De poppetjes en het kroontje waren hartstikke goed gelukt. Alleen met het bekleden van de taart heb ik aardig wat gevloekt, gekreund en gezucht. De champagnekleurige rolfondant (had alleen kant en klaar gekleurd fondant gebruikt) wilde niet wat ik wilde. Het plakte aan alle kanten en begon te scheuren. Met wat improvisatie heb ik dat wel kunnen wegwerken. De onderste taart moest ook in champagne maar dat wilde totaal niet. Er is dan ook een kilo fondant zo in de kliko terecht gekomen. De onderste laag heb ik toen maar met groen bekleed. De reis van Veghel naar Heemstede ging goed. Alles heel gebleven. Bij mijn vader heb ik de taart gestapeld en verder afgewerkt. Daar brak natuurlijk het armpje van de bruidegom en een lokje haar van de bruid. Zaterdag hebben we vroeg de taart naar de lokatie gebracht. Ook toen is de taart verder heel gebleven.
Alleen waarschijnlijk toch door het warme weer, begonnen de armen van de bruid er af te vallen. Het restaurant helemaal in de stress. Lijkt mij een behoorlijke nachtmerrie als restaurant eigenaar, als tijdens het verplaatsen van de taart het begint te begeven. Gelukkig hebben ze daar de bruid met wat suikerstroop kunnen restaureren. Dus niemand die daar wat van zag. Ja, alleen ikzelf natuurlijk. Mijn zusje en zwager vonden het een geweldige taart en vonden het een leuke verrassing, dat ik hun dochtertje Nina als bruidsmeisje erbij had geboetseerd.
Verder hebben we een heerlijke dag gehad. Mooi weer, lekker zonnetje. Buiten werd er getrouwd en daarna de receptie met taart. 's-Avonds lekker gegeten en een leuk feest. Kortom heel relaxed.