1

Onderwerp: Parelmoerpoeder opbrengen?

Ik heb net 2 taarten geprobeerd te bepoederen met een kwastje maar ik vind het toch wat vlekkerig uit de verf gekomen.
Hoe brengen jullie de poeder aan?
Misschien ben ik wel te zuinig geweest, maar het is toch ook niet de bedoeling dat je je hele busje erop gooit, daar is het iets te duur voor....

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

2

Re: Parelmoerpoeder opbrengen?

Moest de hele taart bepoederd worden? Of alleen bepaalde figuurtjes?

Een hele taart heb ik nog niet eerder gedaan, maar bloemetjes of figuurtjes wel en die moet je in ieder geval LOS van de taart, boven een bakje om het overschot van poeder op te vangen, poederen!

Maar als ik je verhaal zo lees, wil je de hele taart doen... en kan ik je niet helpen!

Hm... help, help, help... wie kan Tom Poes helpen?????

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

3

Re: Parelmoerpoeder opbrengen?

Hoi Yvonne,
Ik had laatst een kussen taart helemaal met parelmoer- en paarse poeder (door elkaar) ingesmeerd. Ik moet zeggen dat er halve potjes doorheen waren gegaan hoor :s Maar het resultaat was wel heel egaal en mooi. Ik had een grote make-up kwast bij de Hema vandaan gehaald, dat ging super. Ben bang dat je toch royaal er op moet doen voor een mooi resultaat. Of ik deed het verkeerd, misschien kan het op een andere manier met minder??? Dan hoor ik dat natuurlijk ook graag :D

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

4 Laatst bewerkt door tom poes (03-06-2007 08:05)

Re: Parelmoerpoeder opbrengen?

Ik denk dat ik inderdaad te zuinig en geweest! Maar ik ga wel een make-up kwast kopen, dat gaat denk ik wel beter (en komen mijn taart-onkosten deze week tenminste boven de 100 euro uit :lol: , webshop bestelling, kleipistool gevonden, nog een extra CC-blik, ijzerdraad voor van die leuke sprietjes uit de taart bij het tuincentrum.... gat in mijn hand?)
Hele kleine dingetjes 'verf' ik eigenlijk altijd met een beetje alcohol door het poeder, dan knoei je niet zo :)

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Re: Parelmoerpoeder opbrengen?

heb het zelf nog nooit gedaan maar mischien een sponje gebruiken (make up sponsje)
groet grobbelia

6

Re: Parelmoerpoeder opbrengen?

Op kleine onderdelen gebruik ik 2 penseeltjes: eentje een ietsje in water dopen (in water dopen en dan eerst op de rug van mijn hand afstrijken alvorens op het figuurtje te doen) en eentje met de punt in de poeder dopen. Dus eerst met water schilderen en dan met de poeder "schilderen". Op rozen gaat dat bij mij altijd heel goed.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Re: Parelmoerpoeder opbrengen?

tom poes schreef:

Ik denk dat ik inderdaad te zuinig en geweest! Maar ik ga wel een make-up kwast kopen, dat gaat denk ik wel beter (en komen mijn taart-onkosten deze week tenminste boven de 100 euro uit :lol: , webshop bestelling, kleipistool gevonden, nog een extra CC-blik, ijzerdraad voor van die leuke sprietjes uit de taart bij het tuincentrum.... gat in mijn hand?)
Hele kleine dingetjes 'verf' ik eigenlijk altijd met een beetje alcohol door het poeder, dan knoei je niet zo :)

waar heb je de kleipistool gekocht, ben er ook op zoek naar!??

8

Re: Parelmoerpoeder opbrengen?

Ouafae, je kunt even zoeken op kleipistool en dan vindt je oa bij Pipoos en ook bij Squires Kitchen in Engeland, dat is een sugarshaper (megahandig!!) en komt op 23 euro incl verzendkosten. Die van Pipoos, die metalen zeg maar, is ongeveer 15 euro.

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

9

Re: Parelmoerpoeder opbrengen?

Ja, bij Pipoos..... eindelijk, ze hadden 'm maanden niet...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"