1 Laatst bewerkt door Kellyke (27-05-2007 15:02)

Onderwerp: eerste belangrijke taart

hey.. zoals jullie weten ben ik hier nog vrij nieuw in.. mijn eerste taart was vrij goed gelukt met MMF, maar nu heb ik een hele hoop dingen besteld bij de webshop. 
Heb met deze dingen nog nooit gewerkt dus zal een hoop vragen hebben denk ik.. vandaar dit topic..  het is namelijk een belangrijke taart.. mijn ouders zijn 30 jaar getrouwd en de hele familie komt..

Eerste vraagje: :)  ik was van plan de taart te bekleden met de regalice fondant of met de witte marsepein uit de webshop.   Als ik nu de taart een dag op voorhand maak en in de koelkast zet, gaat de fondant of marsepein dan hard worden?  of beginnen plakken?  en wat met de binnenkant, zal die niet papperig worden van het vocht van de slagroom die ik ertussen ga doen?

2

Re: eerste belangrijke taart

Als je een vulling maakt die niet in de koelkast hoeft (bijvoorbeeld banketbakkersbotercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: eerste belangrijke taart

de vulling word ananas (uit blik) met slagroom.. en errond komt die botercr

4

Re: eerste belangrijke taart

Ik had mijn post al aangpast ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: eerste belangrijke taart

Is de botercr

6

Re: eerste belangrijke taart

Dat is een lastige vraag ;) Die boterc

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Re: eerste belangrijke taart

pas wel op met annanas en slagroom. dat wil nog wel eens gaan schiften bij elkaar. niet altijd hoor;)

Taartendoos, Workshops, taart en meer.

8

Re: eerste belangrijke taart

ik dacht dat dit het geval was bij verse ananas?  in ieder geval heb ik er nog geen probleem mee gehad.. doe ook enkel de stukjes erbij, niet het vocht.. dat sprenkel ik op de buiscuit.. misschien daarom.. :)

9

Re: eerste belangrijke taart

mensen die ervaring hebben met de botercr

10

Re: eerste belangrijke taart

Ik heb even gekeken wat het is, ik heb hier een potje staan........nee dus..er gaat vocht in. Met marsepein zou ik het wel aandurven of met marsepein als buffer. gebruik de botercreme alleen om een dun laagje te smeren en laat een uurthje rusten zodat het meeste vocht in de taart zelf trekt.

Bufferen met marsepein is een techniek die wel gebruikt wordt voor vochthoudende taarten, je neemt een plak bijna uitgerolde marsepein en een plak bijna uitgerolde fondant, deze 'lijm' je aan  elkaar met alchol of bvb met een dunne eetbare lijm (gewoon heel weinig gebruiken, net dat 1 laag net vochtig is), laten rusten en dan samen verder uitrollen tot de gewenste dikte en dan bekleden.

Als je met slagroom werkt dan gebruik een slaroomversteviger.
Bij je uitgelekte ananas zou ik een half theelepeltje koudbindmiddel verstuiven voor verwerken.

I believe in Sandy Claws

11

Re: eerste belangrijke taart

Ja hoor ,ik gebruik de laatste tijd vaak de botercreme mix van de webshop hij is heeeeeerlijk(zo vaak dat ik nieuwe moet bestellen) Je kan er een smaakje aan geven als je wilt dooor er aroma bij te doen of zo las ik hier laatst sarome pudding poeder(niet te veel) of chocopasta erdoor mjammie!!! Of een laag botercreme en dan een laagje vruchtjes of jam....mjammie(dan wel een klein dijkje spuiten zodat het vocht van de vruchtjes niet bij de fondant of marsepein komt) ik gebruik hem tussen de taart en om af te smeren en heb er nog nooit problemen mee gehad!!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

12 Laatst bewerkt door nnicole1234 (28-05-2007 09:14)

Re: eerste belangrijke taart

Kellyke schreef:

mensen die ervaring hebben met de botercr

13

Re: eerste belangrijke taart

Nog mensen die de botercr

14 Laatst bewerkt door nimfje (01-06-2007 09:39)

Re: eerste belangrijke taart

als je goede slagroom gebrukt smelt het niet ofzo
de buiten kan aan smeren met de botercreme
en dan smelt de icing of marsepein niet
ik het zo een bruidstaart gemaakt en hij was perfect
http://www.mijnalbum.nl/Foto=KV7MOMDX
deze stond ook in de koelkast
en is gevuld met slagroom
en bekleed met icing

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

15

Re: eerste belangrijke taart

Over de ananas:

Uit blik kan gewoon met melkprodukten (zoals slagroom) verwerkt worden. Verse ananas (net als kiwi overigens) daarentegen niet, daar zitten geloof ik enzymen in die dan gaan reageren met de melk en dat wordt bitter samen en het loopt ook uit.

Helaas want verse ananas is natuurlijk veel lekkerder!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

16

Re: eerste belangrijke taart

Granny W. schreef:

Als je met slagroom werkt dan gebruik een slaroomversteviger.
Bij je uitgelekte ananas zou ik een half theelepeltje koudbindmiddel verstuiven voor verwerken.

waarom zou je slagroomversteviger  en koudbindmiddel gebruiken?

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

17

Re: eerste belangrijke taart

ik gebruik ook de mix uit de webshop en dat doe ik dan tussen taart en marsepein. wat ik over heb vries ik in en gebruik ik de volgende keer weer. ook heb ik met moederdag een taart gemaakt, gevuld en afgewerkt en in de vriezer gedaan omdat beide moeders weg gingen (!), ik was bang voor 'zweten', maar het is prima gegaan, niet klef of nat, net alsof hij vers was gebakken.

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

18

Re: eerste belangrijke taart

maar 't is ook weer met marsepein dan.. 
iemand ervaring met fondant?? (regal ice?)

Re: eerste belangrijke taart

Ik gebruik sindskort de botercreme van PP met toegevoegd vocht (extra lepel marasquin) om de taart te vullen en om de taart mee af te strijken. Ik heb nog niet gehad dat de fondant smelt. En ik bewaar mijn taart ook niet in de koelkast, dat durf ik nog niet aan (smeltgevaar) Maar ik heb begrepen dat je een taart met fondant best in de koelkast kunt bewaren als hij maar niet steeds open en dicht gaat. Iemand ervaring hiermee?

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

20

Re: eerste belangrijke taart

Ik heb nog geen problemen gehad met de webshopbotercr

21

Re: eerste belangrijke taart

hoi kelly,

ik heb al alles geprobeerd en het enigste wat tot hier toe mislukt is, is slagroom op de buitenkant en daarover marsepein of fondant. dat ging helemaal bobbelen.

slagroom met ananas lijkt me heel lekker. ik gebruik van die 'culinaire' slagroom uit de supermarkt van 35% vet, en laat die heel goed opkloppen tot hij superstevig is. klopfix of gelatine erbij is niet nodig.

ik gebruik altijd de boterroom van de webshop om af te smeren, maar soms ook tussenin. dan doe ik er 1 eetlepel choco onder (die van cote dor of nutella), dat is echt superlekker. ook voor mensen die van koffie houden, wat oploskoffie in een lepeltje water en dan onder de boterroom, mmmm.

ik zet ALTIJD mijn taarten in de koelkast, gewoon omdat ik nooit taarten maak met vullingen die niet in de koelkast moeten. er zit altijd wel slagroom in of bavarois of andere dingen die koel moeten blijven. mijn koelkast staat nooit heel hoog, en ik heb nog nooit lelijke marsepein of fondant gehad.

de fondant van de webshop heb ik al wel eens gebruikt, maar ik vind dat die zo stinkt dat ik die altijd meng met marsepein, dan heb je marsefond. dan gaat de kleur ook wel wat weg hoor, wel rekening mee houden h

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

22

Re: eerste belangrijke taart

Heb de taart toch maar in de koelkast gezet met de botercr

Berichten [ 22 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » eerste belangrijke taart