1

Onderwerp: icing

Ik ga morgen weer een taart bakken en wil hem nu wat meer decoreren. Heb van alles besteld in de webshop ook zo'n starters spuitzak met wat mondstukjes. Als ik het goed begrijp kan je met botercreme of botercreme mix spuiten? Maar ook met icing? Lijkt me namelijk wat lekkerder. En kan je dat met kleurstof dan een ander kleurtje geven of met jam. Dit kan je zo op de marsepijn spuiten en wordt het dan hard?
Nou ik heb al veel zin om te beginnen hopelijk wordt het wat. Ga in elk geval de citroenkwarttaart vulling van Mona erin stoppen.

2

Re: icing

Ik wilde net hetzelfde gaan vragen. Wil vandaag ook voor het eerst icing gaan spuiten. Beetje het ontwerp van PP, groen taartje met margrietjes erop. Mijn vraag is dus ook, kan ik die margrietjes direct op de zijkant van de taart spuiten of moet ik ze eerst op bakpapier spuiten en 24 uur laten drogen???

Marjon, botercreme kan je ook een kleurtje geven met kleurstof en ook die kan je heel goed spuiten

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

3

Re: icing

Als je met Icing gaat spuiten en je doet het voor het eerst dan zou ik ze lekker op bakpaier doen dan kun je de mooiste uitzoeken voor op je taart !

4

Re: icing

Ja, ik zou dat ook doen. Ik weet niet of je met jam icing kan kleuren...

5

Re: icing

Oke bedankt en plak je dat dan vast met botercreme? Of met iets anders.

6

Re: icing

je moet icing niet met jam kleuren, als er een te groot stulje in zit is je spuitmond verstopt. kleurstof geeft een veel mooier resultaat.

7 Laatst bewerkt door marjon (01-06-2007 20:05)

Re: icing

Ik heb de icing beslag van de webshop besteld maar wat zijn de hoeveelheden die ik dan moet gebruiken voor decoratie. Is natuurlijk afhankelijk van hoeveel je gaat gebruiken. Maar hoe werkt het. Kan iemand me hierbij nog helpen? Op de verpakking van 500 gram staat 60 ml water toevoegen. Maar ik neem aan dat ik dan wel heel veel heb als ik alles op maak dat is toch niet nodig. Moet ik dan voor 100 gram iets meer dan 10 cc water bij doen?

8

Re: icing

ik zat dus met hetzelfde probleem.. had helemaal niet veel nodig dus ik had 100 gr gebruikt en een eetlepeltje water erbij..

LUKTE LANGS GEEN KANTEN.. kreeg een witte suikersiroop, helemaal geen icing.

9

Re: icing

Nee ik heb uiteindelijk alles gebruikt of tenminste gemaakt. En de rest in een bakje bewaard. Hoorde dat het zeker 2 maanden kon bewaren in een afgesloten bak met wat huishoudfolie nog onder de deksel. Dus dat heb ik maar gedaan.
We zien wel wat het wordt.