1

Onderwerp: Tel ik dit nou goed (aantal stukjes uit een taart)

Op felicitaartjes staat een schema:
18cm 6-8 stukjes
20cm 8-10 stukjes
24cm 12-16 stukjes
28cm 16-20 stukjes

Als ik dit nu doorbereken kom ik hierop:
26 cm 14-18 stukjes
30 cm 18-22 stukjes
32 cm 20-24 stukjes

zou dit zo kloppen of zit ik er nu helemaal naast?

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

2 Laatst bewerkt door annette (04-06-2007 11:18)

Re: Tel ik dit nou goed (aantal stukjes uit een taart)

Hoi Petra,
Ja het is altijd wat lastig met het aantal stukken... Laatst had ik weer een 28 rond en daar haalde ik wel 24 stukken uit :s Het is net, hoe groot stuk willen ze .. voor kinderen weer wat smallere stukken er tussen... etc..en bij een 28 rond zijn het natuurlijk wel lange punten...
Dus ik zat al te denken om het bij 28 rond aan te passen naar 20-24 stukken.
Dan kom je bij 30 rond op 24-28 stukken en bij 32 rond op ong. 30 personen????
Het is ook altijd maar een richtlijn, soms hoor je van de een die er zoveel stukken uit haalt en de ander weer veel meer bijvoorbeeld.... Het is net hoe zuinig jezelf bent :9 ;)

Heb het gelijk maar even aangepast ;) :)

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

3

Hoi Petra, bij taarten groter dan 28 cm rond, geef ik nu aan dat ze eerst een rand van de zijkant af kunnen snijden (ongeveerd 5 a 6 cm) en dan blokjes van 6 cm ervan. Je krijgt bij het gewoon snijden anders van die hele dunne lange puntjes. Daarna kun je de taart minus de rand gewoon in punten snijden.

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Hoi,

Ik geef meestal de tip om bij ronde taarten eerst uit het midden een rondje te snijden en dan pas de rand. Zo krijg je niet van die lange dunne punten.

groetjes
Elma

groetjes Elma en Dani

5

het hangt er natuurlijk van af of je cake of biscuit maakt, en welke vulling erin zit.
als ik een biscuit maak van 30 cm (met 5 eieren en 330 g mix) is die goed voor ongeveer 12 man (botercreme, is dan wat zwaarder)...
mijn hoge biscuit van 2 weken geleden (8 eieren ongeveer), daar zat aardbeienmousse tussen, die hebben we met 9 man opgegeten..
van cake moet je zowiezo kleinere stukken snijden he

Kristien

6

ik snij altijd kleine stukjes...het zal wel een tic van me zijn :D maar ik vind het net wat chiquer uitzien op zo'n gebaksbordje......grote stukken krijg je bij mij alleen maar als het vlaai is

7

Kristien: met 9 man een biscuit van 8 eieren opeten, is dat niet heel erg veel?
Als ik een biscuit van 24cm maak (ik gebruik 4 eieren) halen wij er altijd zo'n 14 stukken uit, dus een dubbel zo grote taart met minder mensen opeten lijkt me wel heel wat.

annette: bedankt voor de verduidelijking, ik heb jou schema nu aangehouden. Ik heb laatst een taart van 28 cm voor iemand gemaakt en ik heb haar al gemaild hoeveel zij er nou uitgesneden heeft. Kan ik een beetje vergelijken.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

8

Moeilijk vind ik het hoor.
Ik heb sinds vandaag een rond bik van 36 cm ( 8 cm hoog en dan nog vullen!). En ik vraag me nu naartsig af hoeveel punten je eruit kunt snijden. Ik heb hem overgetekend op papier en er 24 punten in getekend. Lijken me mooie stukjes zo. Maar als ik hier lees dat iemand uit een taart van 28 cm rond ook 24 stukken haalde...
Misschien lijken de stukjes van papier kleiner dan van taart?

Een biscuit van 26 cm waar ik 5 eieren voor gebruik, gaat bij mij in 16 punten.
20 cm/3 eieren 10 punten.

Hebben jullie enig idee hoeveel punten uit 36 cm?

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

9

dat is idd heel veel, Petra :), maar ze waren niet te houden, de taart moest op..

10

handig schematje