Onderwerp: heating core
Ik heb een vierkant bakblik van 30 bij 30 gekocht en daar staat op dat je een heating core moet gebruiken. Kan het ook zonder? Heeft iemand daar ervaring mee?
http://www.claartjestaartjes.mijnalbums.nl/
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » heating core
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb een vierkant bakblik van 30 bij 30 gekocht en daar staat op dat je een heating core moet gebruiken. Kan het ook zonder? Heeft iemand daar ervaring mee?
ik heb het zonder gedaan en dat ging
gewoon goed hoor!!!
Hoe hoog is je vorm dan Rianne? En hoe lang bak je hem? Ik krijg namelijk mijn vorm van 24 x 24 weleens niet goed gaar. De ene keer wel en de andere keer niet. Zo gek eigenlijk.
Groetjes, Carin
PS Neeltje een heating core is een ijzeren warmtegeleider om van binnenuit te garen
vorm is denk ik 4 cm hoog!! zet er soms een rand bakpapier in om hem hoger te krijgen begin meestal op 150 graden na 20 min op 160 en dan nog een tijdje op 180 gaat bij mij op de gok maar tot nu toe lukte het wel
ok, dan ga ik het gewoon proberen. Tot nu toe zijn mijn taarten altijd gaar geworden dus wie weet?!
Aha. Mijn vorm (die dus niet altijd gaar wordt) is 7 cm hoog. Als ik hem nog ophoog met bakpapier (wat ik weleens doe) wordt het zeker niet gaar maar als ik hem "gewoon" bak ook niet... de ene keer wel en de andere keer niet.
Ik denk dat ik toch een bloemnagel moet gebruiken, toch maar eens proberen.
je kan er ook een lepeltje aan ijzerdraad in laten hangen, werkt ook :-)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » heating core