1

Onderwerp: Bead cutter

Ik heb laatst de bead cutter aangeschaft van de webshop. Ik dacht eigenlijk dat je dan allemaal losse balletjes zou krijgen maar het is een hele rits. Klopt dit? Er zit dan nog restjes tussen. In de show off zie ik regelmatig dat het er heel netjes uitziet maar bij mij dus niet!
Wie kan mij uitleggen hoe die werkt?
Ik heb namelijk samen met de verpakking de beschrijving weggegooid!:o

2

Re: Bead cutter

Ik heb het gezien op I love cake beurs, maar heb het zelf nooit gedaan.
Zowieso heb je verschillende bead cutters. Voor losse balletjes en voor een soort ketting te maken. Die heb jij dus gekocht, denk ik. Kun je hele mooie randjes van maken.
Je rolt marsepein tot een rolletje van ongeveer de breedte van de balletjes. Dan leg je die er in. Drukt de beadcutter goed dicht en schuift dan van boven naar beneden met flinke druk op de beadcutter op je werkblad. Dan haal je hem open, dan zie je een hoop marsepein aan de randen, dit haal je weg met een mesje. En dan herhaal je dat, totdat je geen rand meer ziet. Dan pak je voorzichtig een kantje met een paletmesje eruit en trek je de rest er zo uit. Tenminste, zo deed die Engelse tante tenminste (ik ben haar naam even kwijt)

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Re: Bead cutter

zij deed hem van te voren trouwens wel even invetten met een beetje crisco volgens mij.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

4

Re: Bead cutter

Dat invetten weet ik niet meer, maar de rest klopt precies wat Carina zegt, heb er ook naar staan te kijken. Je rolletje al zowieso niet te breed maken.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

Re: Bead cutter

Klopt dames, ik heb hem ook en je moet even experimenteren tot je de juiste maat van je rolletjes hebt. Zelf rol ik een plak marsepein uit, lekker dik, en snij daar reepjes van, dan heb je makkelijker dezelfde maat...

als je er teveel instopt dan sluit hij niet goed en krijg je een dikke naad op de balletjes, als je er te weinig indoet dan zijn de balletjes niet rond...

Wat ik ook nog wel eens doe als ik tijd heb, dan snijd ik met een paletmesje of zo even tussen de balletjes in, dan lijken ze meer los te liggen.

Je kan de bead cutter trouwens van te voren ook insmeren met poeder en dan marsepein/fondant inleggen, dan zijn ze gelijk goud of een andere kleur natuurlijk...

Ik doe het zonder invetten (geloof ook niet dat het in de handleiding staat), maar misschien kun je je poeder beter verdelen als je het wel even insmeert...

Succes!
Nelleke

6

Re: Bead cutter

Bedankt,
Ik ga het proberen!

7

Re: Bead cutter

Ik heb m ook net. In de gebruiksaanwijzing wordt geadviseerd er maizena in te strooien, maar dat heb ik dus (lekker eigenwijs) niet gedaan. Ik had marsepein gebruikt, en dat is meestal van zichzelf een tikje vettig dus invetten was bij mij niet nodig. Ik moest ook zeker oefenen hoor, je moet 'aanvoelen' volgens mij hoeveel je erin moet stoppen om het beste resultaat te krijgen. Ik was ook nog niet tevreden, maar het kon ermee door. En het is een stuk gemakkelijker dan piepkleine, losse, gelijke, balletjes draaien!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

Re: Bead cutter

de engelse dame en ook de andere engelse dames vetten bij eerste gebruik in. Bij veelvuldig gebruik hoef je niet meer in te vetten, blijft vet genoeg door het gebruik zeg maar.