Onderwerp: bruidstaart maken
Ik ga dus voor het eerst een bijzondere taart maken. Wel voorheen taarten gemaakt die ik nog nooit had gemaakt, maar nog nooit met de materialen die ik nu ga gebruiken.
Ik wil een 3 lagen taart maken van biscuitdeeg. Ik heb banketbakkersroom gekocht (die je zelf nog moet aanmaken) Dit wil ik tussen de lagen doen. Maar alleen banketbakkersroom lijkt mij niet erg spannend. Kan je bijvoorbeeld door de room aardbijen of andere vruchten verwerken, Of op de room leggen en dan de volgende taart laag er op leggen. Of heeft iemand een ander iedee.
Over de taart gebruik ik rolfondant. (zag al dat niet iedereen het even makkelijk vind om uit te rollen, dus ben benieuwd). De rolfonfant houd ik wit. Dan wil ik van marsepijn roosjes maken en die er op en dan nog met royal icing een rond erom heen spuiten en nog wat op de taart schrijven. Wil de icing wel rood gaan kleuren als dat kan.
Jullie merken al ik heb er nog helemaal geen verstand van.
Gelukkig is het niet de echte bruidstaart, die ik voor een vriendin ga maken. Ze trouwen op twee dagen en de ene dag (niet officiele) zorg ik dus voor de taart.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groetjes Jojanneke