1

Onderwerp: witte marsepein

Ik heb een opdracht gekregen voor een bruidstaart! Ja mijn eerste echte opdracht buiten de familie! Nou willen ze graag witte marsepein. Kan ik de marsepein dan wit kleuren? Ik heb het met een klein stukje marsepein geprobeerd, maar daar moest zoveel kleurstof doorheen dat hij plakkerig werd en niet meer geschikt was om uit te rollen. Komt dat door de soort kleurstof? Of kun je marsepein niet echt goed wit kleuren om te gebruiken om uit te rollen?

2

Re: witte marsepein

Hoi,

Wat een leuke opdracht!!! Veel succes alvast .
Volgens mij moet je als het echt wit moet zijn toch fondant of Ballina paste to cover cakes nemen. Die zijn echt hagelwit, marsepein wordt nooit hagelwit.

groetjes
Elma

groetjes Elma en Dani

3

Re: witte marsepein

Er schijn witte kleurstof te bestaan die de marsepein echt wit kleurt...
Ik heb het nog nooit geprobeerd maar ik weet dat er mensen hier op de groep zijn die dat wel hebben gedaan...dacht Iris ???

4

Re: witte marsepein

je kunt witte kleurstof krijg dit is poeder
dus dan wordt je marsepijn ook niet plakkerig
ik weet niet of inge het in de web shop heeft maar je kunt het even vragen
het maakt  je marsepijn echt wit
waar je het kunt kopen weet ik zo niet maar ik ga wel even zoeken
er zijn wel meer mensen die het hebben gebruikt dus als die het weten ?

5

Re: witte marsepein

Wat fijn dat iedereen zo goed meedenkt! Dat is toch wel erg leuk van dit forum! Ik zal Inge even mailen en misschien zijn er inderdaad nog meer mensen die het gebruikt hebben.

6

Re: witte marsepein

Heb ik ook weer wat bijgeleerd....het kan dus wel :-)

groetjes
Elma

groetjes Elma en Dani

7

Re: witte marsepein

Ik heb wel al eens gelezen dat echt wit wit krijgen er toch niet mee gaat. Of je hebt massa's van die potjes nodig.
Echt wit gaat volgens mij toch het beste met de fondant.

8

Re: witte marsepein

Ik heb toevallig op de beurs die witte kleurstof gekost, werd wel wat witter, maar teveel zal inderdaad niet echt werken, poeder lijkt mij dan ook een ideale oplossing.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

9

Re: witte marsepein

Er moet wel heel veel poeder door wil je het wit krijgen, je zou eventueel marsefond kunnen maken, marsepein en fondant samen, hou je wel de smaak van marsepein en het wordt een beetje offwhite maar met bv parelmoet (witte) erover ziet het er wel weer supermooi uit!
Sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

10

Re: witte marsepein

Op verzoek vanaf het forum is er nu ook witte kleurpasta in de webshop :) Vanaf vandaag te bestellen: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=705 In combinatie met zo licht mogelijke marsepein (als het toch marsepein moet zijn) of marsefond, wat Lara ook al zegt, lijkt het me wel te doen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Re: witte marsepein

Dat is geweldig! Heb net een mailtje gestuurd naar Inge wanneer ik het kon bestellen maar had dit bericht nog niet gelezen. Ik stel 's morgens een vraagje en  's avonds kan ik bestellen. Hartstikke bedankt!
En iedereen natuurlijk beankt voor het meedenken.
Lara, ze willen heel  graag gewoon marsepein, maar dat parelmoer erover lijkt me wel een heel goed idee. Bedoel je dan de 'pearl dust'?

12

Re: witte marsepein

Hoi Claarje, ja die gewone witte pearl dust. Je hebt hem ook in het "cream" maar de witte is mooier op blanke marsepein!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

13

Re: witte marsepein

Dank je wel, ja ik heb hem net besteld. En ook witte kleurstof dus het zal wel goed komen!

14

Re: witte marsepein

Oh wat goed! Ik had deze vraag ook afgelopen weekend gevraagd aan de "marsepein" mijnheer bij I love cake en die keek alsof hij water zag branden en gaf me het gevoel een zeur te zijn. Ga gauw de kleurstof kopen en proberen met de pearl dust!