1

Onderwerp: zachte boter

Jullie hebben het over zachte boter.
Wat ik voorheen deed toen ik een cake bakte was de boter in de magnetron smelten. Ik neem aan dat dit voor de biscuitmix niet te bedoeling is of zou dat wel kunnen ?

Als ik de boter alleen maar zacht laat worden, kan ik hem bijna niet mixen omdat hij dan aan de mixers vast blijft plakken..

Ben benieuwd naar jullie reakties !

complimenten over dit forum... ik raak niet uitgelezen.

2

Re: zachte boter

In de biscuitmix hoeft toch geen boter, alleen maar eieren mix en water. Als de boter aan de mixer blijft plakken gewoon doorgaan, hij wordt vanzelf zachter. Je kunt hem wel al een tijdje uit de koelkast leggen dan is hij niet meer zo keihard.

3 Laatst bewerkt door Liek (28-05-2007 15:34)

Re: zachte boter

oke.... zo zie je maar ik ben dus echt een beginner..
Bedankt voor je reaktiie....

4

Re: zachte boter

Mixen op hogere snelheid maakt ook dat de boter sneller loskomt van de garde.
En inderdaad boter op kamertemp gebruiken.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Re: zachte boter

Als ik bv. botercreme maak leg ik 's ochtends de boter al uit de koelkast (ga dan 's middags mixen). Het gaat dan prima, krijg een mooie zachte en gladde massa.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

6

Re: zachte boter

ik zou zowiezo oppassen met in de magnetron warm te maken.. als je het een seconde te lang laat staan bakt de boter misschien al (hij wordt dan donkerder) waardoor hij zijn effect mist wanneer hij ECHT moet bakken

7

Re: zachte boter

Ik heb laatst m'n boter heel vlot zacht gekregen door het even in kleine klontjes te snijden en toen 5 min in de oven te zetten die maar op 40 gr. stond, de bordenwarmhoudstand, was toen heel goed bruikbaar !

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

8

Re: zachte boter

Als ik boter koop leg ik hem nooit in de koelkast zodat ie, als ik hem nodig heb, gelijk zacht en bijna op kamertemperatuur is. Ik leg hem natuurlijk niet op een te warme plek weg, maar wel zo dat ie eigenlijk gelijk te gebruiken is (meestal ligt ie maar 'n dag op die plek ?!?!?)

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

9

Re: zachte boter

Dat kan natuurlijk ook, alleen heb ik altijd een kilootje of 2 roomboter in voorraad en echt beter wordt het er niet van als het buiten de koeling blijft. Dus bij mij gaat het toch maar wel in de koelkast. De avond ervoor haal ik het eruit, 's ochtends maak ik de mix klaar en 's middags maak ik het af. Ik gebruik de mix van de webshop want die vinden wij zooooo lekker. Ondanks dat er water inzit gaat het altijd goed als afsmeermiddel!

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep