1

Onderwerp: Hoe krijg ik dit plaatje op een taart?

Mijn ouders zijn binnenkort 30 jaar getrouwd en ik wil hun trouwkaart namaken als taart. De kleur van de kaart gaat wel lukken, ik maak een groene taart. Maar hoe krijg ik dat ontzettend moeilijke plaatje erop? Ik dacht zelf uitprinten op groot formaat, in een plastic hoesje, hoesje op de fondant leggen en dan met een ptolood ofzo de contouren in het fondant tekenen. Dan het hoesje verwijderen en de groefjes intekenen met zwarte icing ofzo. Is dat een idee of kan het makkelijker/anders?

Dit is de kaart:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=FIPLZD7T

Alvast bedankt voor de tips!

2

Re: Hoe krijg ik dit plaatje op een taart?

De manier die jij noemt kwam gelijk bij mij op om het zo te doen. Lijkt mij in ieder geval de enige manier.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Re: Hoe krijg ik dit plaatje op een taart?

Bij zo'n complex plaatje zou ik het denk ik laten printen op ouwel. Maar ja ik ben ook niet zo handig met de spuitzak
jikke

4

Re: Hoe krijg ik dit plaatje op een taart?

Kijk hier eens: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=8220, nimfje heeft die letters met een soort stift op de taart geschreven. Het lijkt me een heel dunne lijn en dan zou ik denk ik zo'n stift gebruiken om het plaatje op de fondant te krijgen voor ik de lap op de taart zou leggen. Als het dan niet (direct) goed gaat zit je tenminste niet met een helemaal mislukte taart. Succes!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

5

Re: Hoe krijg ik dit plaatje op een taart?

Ik zou ook inderdaad eerder een stift gebruiken dan icing, want het zijn wel erg fijne lijntjes, maar gewoon laten printen is misschien ook wel leuk en dan decoreren met bloemen die ze in het bruidsboeket had!?!?!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

6 Laatst bewerkt door Carin (24-05-2007 21:50)

Re: Hoe krijg ik dit plaatje op een taart?

Printen is ook een heel goed idee. Daar was ik niet opgekomen.

Tekenen met een stift zou ik persoonlijk niet doen. Ik gebruik de stitfen met eetbare inkt vaak, maar niet voor zulke dingen. Je kunt namelijk niet drukken op de ondergrond want die drukt dan in. Een enkel lijntje, detail of letters gaat prima, maar zo'n complexe tekening, ik denk niet dat dat gaat.

Wat je eventueel ook nog kan doen is de kaart laten afdrukken als foto, 13 x 18 cm bijvoorbeeld, en die lamineren. Dan op de taart leggen en de taart verder opmaken in de stijl van de tekening met tekst en data enzo, en nog wat versiering.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Re: Hoe krijg ik dit plaatje op een taart?

Ik zou geloof ik gaan voor printen, het zijn zoveel kleine lijntjes dat icing me echt onmogelijk lijkt en ook een stift wordt heel moeilijk, het is inderdaad moeilijk tekenen op de zachte onderlaag en je moet denk ik ook ongelofelijk goed uitkijken dat je niet vlekt, want het blijft een poosje nattig...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

8

Re: Hoe krijg ik dit plaatje op een taart?

bij multievlaai kan je voor 4,95 een plaatje laten printen
wel dudelijk zeggen dat je aleen de foto wil
s6
en anders cakeprint

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

9

Re: Hoe krijg ik dit plaatje op een taart?

Of bij Ria van Ricake.nl (van het forum ;) )

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

Re: Hoe krijg ik dit plaatje op een taart?

of je kan de lijntjes een beetje indrukken en dan met chocolade tekenen ipv icing...

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

11

Re: Hoe krijg ik dit plaatje op een taart?

Hoi,
Ik heb onlangs een taart gemaakt van Pluk van de Petteflet. Ik heb een tekening van pluk met een sate prikker in de fondant getekend. Daarna ingekleurd. Ik vond het ontzettend moeilijk en jouw plaatje is nog wat ingewikkelder zo te zien!
Ik zou dus gaan voor printen, dan krijg je denk ik het mooiste resultaat.

Groetjes,
Chantal

12

Re: Hoe krijg ik dit plaatje op een taart?

je kunt het ook er op verven met kleur stof
de kleurstof verdunnen en de natekenen

13

Re: Hoe krijg ik dit plaatje op een taart?

Ik geloof dat het makkelijkst en uiteindelijk het mooist is als ik het print, dus gaan we dat maar doen. Dan versier ik de taart verder wel met mooie bloemen enzo, zit er ook nog een beetje werk van mezelf aan..