1

Onderwerp: vraag aan de boetseerders.

En eigenlijk ook wel aan de puzzelaars misschien.

Ik vroeg me af, hebben jullie standaard alle kleuren marsepein/fondant liggen voordat je gaat beginnen? Of kleur je beetje voor beetje terwijl je bezig bent?

Als je van te voren precies weet wat je gaat maken, dan heb je waarschijnlijk de kleuren ook wel in je hoofd, maar als je nou zo maar ergens begint??
Ik heb meestal wel een paar kleuren "restjes" liggen, maar niet een hele zwik van allerlei kleuren, maar ik merk wel dat ik het "storend" vind om tijdens het boetseren/puzzelen, toch nog weer een plukje kleur bij te moeten maken.

Vandaar dus eigenlijk deze vraag...wie verteld zn werkwijze?

Erika

2

Re: vraag aan de boetseerders.

ik heb altijd veel gekleurde marsepein liggen, maar voordat ik boetseer overloop ik alle kleurtjes die ik ga nodig hebben. bijvoorbeeld, dora of bumba is het toch belangrijk om de juiste kleuren te gebruiken.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3

Re: vraag aan de boetseerders.

Ik kleur meestal van te voren wat ik nodig heb. Kleine beetjes kleur ik terwijl ik bezig ben. Als ik bijvoorbeeld verschillende tinten roze nodig heb maak ik vaak van te voren 1 kleur en van daaruit kleur ik de rest terwijl ik bezig ben, het gaat dan vaak maar om kleine hoeveelheden. Rood, blauw, zwart en dat soort kleurtjes heb ik altijd standaard liggen.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

4

Re: vraag aan de boetseerders.

Ik heb standaard alle hoofdkleuren klaar liggen in kiloformaat en daar pak ik een stukje van en die meng ik met elkaar om de goeie kleur te krijgen. ik maak de kleuren altijd op kleur voor ik ga beginnen en die kleine stukjes verpak ik dan in keukenfolie tot gebruik zodat ik tijens het boetseren niet op hoef te houden omdat ik een kleur niet heb.

groetjes Antoinette

Pluk de dag!

5

Re: vraag aan de boetseerders.

Ik doe zoals Antoinette en gaandeweg mix ik de kleuren door middel van mengen, daar krijg je ook onverwachte leuke kleurtjes door.

cateren is ook gebakjes maken :)