Onderwerp: welke boterroom gebruiken ze in de USA?
is dat de smeuïge boterroom of boterroom extra?
of nog een ander recept?
alvast bedankt!
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » welke boterroom gebruiken ze in de USA?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
is dat de smeuïge boterroom of boterroom extra?
of nog een ander recept?
alvast bedankt!
h
Gebruiken ze daar dat sowieso wel als vulling? Mogelijk eerder iets met crisco? Saskia (dutchdecorator) spuit ook met botercr
HOi Op mijn site staat een recept voor botercreme dat ik in amerika heb geleerd.
het kan zowel met crisco(voor de hele stijve,rozen, variant) als met boter gemaakt worden voeg niet meteen teveel water toe als je boter kiest.
kijk maar onder recepten het enige recept is het amerikaanse recept.
succes,
saskia
Hoi Catherine, ik heb het Whimsical Bakehouse boek, waar ze alle taarten ook van buiten versieren met botercreme, wel heel modern hoor, geen truttige dingen :-) Ze gebruiken daar inderdaad een botercreme met crisco (want die is lekker wit en kleurt makkelijk) maar ze geven ook een tweede recept waar ze zelf helemaal weg van zijn, veel lekkerder qua smaak en ook stevig genoeg om mee te "icen" etc. Dat recept is zo ongeveer het 123 swiss meringue buttercream recept dat Nicole van de week in een topic gevraagd had, staat op youtube trouwens maar uitgebreid al uitgelegd in de topic. Deze vind ik zelf ook ontzettend lekker, de suiker wordt gesmolten, dus daar proef je geen korreltjes meer van (hoe klein ze ook zijn met poedersuiker, ik blijf het maar zozo vinden dan ), en de smaak door de eiwitten erin is heel (zijde )zacht! Echt een aanrader hoor!
Ja die lijkt me ook heel lekker ik moet het nog steeds een keertje maken als je gaat proberen laat even weten hoe je hem vond!
Saskia
Lara, is dat recept waar je het over hebt hier op het forum te vinden? Dat wil ik namelijk ook wel een keertje proberen!! Heb ook zo'n hekel aan die suikerkorreltjes. En als je lang mixt wordt het wel een stuk minder, maar meestal krijg ik het niet helemaal weg...
Ja, dat recept wil ik ook heel graag hebben!
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=8246 In deze topic staat het beschreven, het filmpje kun je ook zien op YouTube. Het recept in de Whimsical Bakehouse is iets anders qua verhoudingen maar gaat in hele grote hoeveelheden en alles in cups, pounds enzo dus dit recept is wel makkelijker. En het gaat vooral erom dat je de suiker en eiwitten verhit en klopt, dat maakt het zo lekker.
Mocht iemand het Whimsical recept willen hebben (Kaye´s buttercream; ze noemt het italian meringue buttercream), geef maar een seintje maar het is het in engelse hoeveelheden hoor
kun je deze botercreme ook gebruiken om bijvoorbeeld rozen te spuiten?
oh heel erg bedankt zeg!
ik bedoelde om de taarten mee te bekleden en niet te vullen hoor. soms willen mensen een boterroom taart zonder marsepein of fondant, maar de mijne is niet zo mooi te kleuren en uit te smeren vind ik.
De Amerikaanse is erg geschikt voor de buiten kant want er komt een licht korstje overheen.
neem de dunne variant en doe eerst een crumb coat(lees hele dunne laag om de kruimels vat te zetten zodat je in de echte laag geen kruimels krijgt.)
dan een of twee lagen als het helemaal strak moet.
voor de veiligheid kun je ook kiezen voor een patroon in je botercreme gewoon leuke ronde bewegingen tijdens het opsmeren maakt het best leuk.
saskia
oh heel erg bedankt zeg!
ik bedoelde om de taarten mee te bekleden en niet te vullen hoor. soms willen mensen een boterroom taart zonder marsepein of fondant, maar de mijne is niet zo mooi te kleuren en uit te smeren vind ik.
Hoi Catherine,
In het whimsical boek geven ze ook aan dat recepten waar boter in zit altijd een beetje gele ondertoon hebben, ze zeggen daar dat als je deze botercreme kleurt met candy colors ( die oil-based zijn) het beter gaat. Ik heb het nog niet geprobeerd, heb wel de candy colors al, maar als ik het geprobeerd heb laat ik je het resultaat wel even weten :-)
Bedoel je Buttercream icing? In het wilton decorating cake book staat een recept. Als je dat wilt dan lees ik dat wel. Ik lees nu pas dat je al ruim voorzien bent. Ik las alleen de eerste 2 topics. hihihi
ondertussen heb ik het nog niet geprobeerd (wel uitgebreid de recepten genoteerd ) maar ik zou de witte variant willen maken, met crisco, maar die is zo duur hier, bij jullie ook?
ik heb eens botercreme met crisco gemaakt (weet de prijs niet meer Catherine) voor de kleur, maar ik vond het niet lekker - echt vet. Dus maar gemengd met de gewone..
ok merci. ik ga die 1 2 3 meringue eens proberen. die ziet ook spierwit.
hoi Saskia, ik heb dus de stijve variant van jouw recept op je site gebruikt. Smaakt niet slecht, knarst een beetje tussen je tanden.
Maar ik kreeg mijn zijkant niet mooi. Hij smeerde wel mooi uit en was mooi van textuur, maar de biscuit kwam er steeds door. Ik had eerst een laag er op gedaan, laten opstijven in de ijskast, maar dan met de 2de laag er op aan te brengen kwam toch die rand biscuit er steeds door, en op de duur natuurlijk ook kruimels in de botercreme. Dus maar snel wat fondant er over gedaan.
Nog tips om dit te vermijden?
dan moet je het toch nog wat dikker opsmeren volgens mij. Z
Hey Ladies!
Ik wil graag weten of wij in Nederland ook een Crisco variant hebben... die gewoon in de supermarkt te verkrijgen is? Is dat misschien zoiets als plantaardig vet? Of is dat weer iets heeeel anders
Alvast bedankt!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » welke boterroom gebruiken ze in de USA?