1

Onderwerp: Koenie's Hemelse Modder

Nodig:

3 eieren, 300 gram chocolade, 1/2 liter slagroom, klein beetje suiker

Bovenstaande is voor ongeveer 2 dikke lagen in een 28 cm taart, als je meer of minder wilt maken zorg er dan voor dat de verhoudingen gelijk blijven.

De chocolade in stukjes breken en smelten.
Eieren scheiden.
Eiwit met toevoeging van wat suiker stijf kloppen met de mixer.
Eierdooiers goed schuimig kloppen met de mixer.
Slagroom kloppen, suiker is niet nodig, het geheel is zoet genoeg.
De gesmolten chocolade heel langzaam bij de geklopte eidooiers gieten en met de mixer, op de laagste stand mengen.
Met een spatel het geklopte eiwit voorzichtig door het geheel scheppen.
Als laatste kan de slagroom erdoorheen gespateld worden tot een luchtig geheel.

Minstens 3 uur op laten stijven in de koelkast!

:9 x 10 !!!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

2

Re: Koenie's Hemelse Modder

OOOOHHH HIj klinkt heerlijk moet dadelijk een taart bakken voor morgen en hij gaat er meteen in.....is er rekening gehouden met een grote snoepfactor ??? Want als ie smaakt zoals ie klinkt sta ik tijdens het vuyllen aardug te snoepen denk ik :D":D :D

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

3

Heeee Rianne... nou, doe dan van alles nog maar een beetje erbij... hihihi...

Succes met maken en met je taart! Weer een leuk onderwerp ?

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

4

Is voor Ricks school Er zitten 9 kindjes in deklas en die hebben allemaal een eigen beestje dus die wil ik erin verwerken!!!!!

5 Laatst bewerkt door nnicole1234 (28-05-2007 17:34)

Als je het voor school doet denk je er dan wel aan de salmonella ?

6

ja hoor tuurlijk!!!!! En anders moet ik(VERVELEND :D) nog een taartje maken maar wil deze toch echt vandaag proeven :D :D :D

7

koenie, is het ook mogelijk deze hemelse modder te maken met "veilige" eiproducten?? Dus de gepasteuriseerde dooiers en eiwitten ??

t Klinkt inderdaad hemels, maar om je visite voor te zetten wellicht wel griezelig?
Alheowel ik mn hele leven al mokka maak zonder daar echt veel rekening mee te houden. meld het alleen altijd aan zwangere vrouwen dat er "rauw" ei doorheen zit. Zo ook bij mn rumtaart (al doe ik het daar alleen al bij om minder eters te hebben..hihihi)

Erika

8

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh, hoe kan ik me nou aan mn dieet houden als er steeds van die heerlijke recepten bijkomen????

Elma

groetjes Elma en Dani

9

HET ZOU VERBODEN MOETEN WORDEN!!!!! Hij klinkt overheerlijk. Zal hem toch ook moeten uit proberen! :lol: :9

10

Ja hoor, dat dacht ik al: klinkt overheerlijk :lol:! Oooh, hoe moet ik nou toch gaan kiezen: Koenie's aarbeienmousse of Koenie's hemelse modder of bokkenpootjesvulling?! Het is allemaal zo ontzettend lekker! :9:9

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

11

Koenie, even een vraagje. Is dit ook lekker met witte chocola? ben bezig met een taart voor mijn moeder en die is bezeten van witte chocola

groetjes
Elena

12

Elena schreef:

Koenie, even een vraagje. Is dit ook lekker met witte chocola? ben bezig met een taart voor mijn moeder en die is bezeten van witte chocola

groetjes
Elena

Hoi Elena... ik heb het nooit geprobeerd, maar denk gelijk: waarom niet?
Gewoon doen enne... laat je het even weten? Ben benieuwd!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

13

doe ik zeker, ga hem volgende week maken en dan breng ik verslag uit. :)

14

was zo benieuwd dat ik hem toch maar even wat eerder uitgeprobeerd heb. heb hem nooit met andere chocolade geprobeerd maar met witte was ie ook heeeeeeel erg lekker. alleen was hij niet heel stijf geworden, klopt dat of heb ik iets mis gedaan? misschien dat ik wat klop-vast door het slagroom heen kan doen ofzo.
In ieder geval bedankt voor het recept, hijs heerlijk!!!

15

Hallo Koenie,
Heb net jou hemelse modder gemaakt. mmmmjammmm.
Ik heb nog wel een paar vraagjes.
Wordt de modder ook stijf of blijft deze enigsinds zacht.
Ik heb chocolade van de AH gebruikt. Deze werd na het smelten weer stevig in de pan. Gebruik jij deze ook of andere.
Is een halve liter slagroom 500 ml?
Ik heb 2 pakjes gebruikt, is dit dan wel genoeg?/
Alvast bedankt voor je andwoord.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

16

Hoi hoi...

klopt: de modder blijft een beetje zacht, maar wel compact. Ik gebruik diverse soorten chocolade, meestal Cote D'or of Milka.
Een halve liter is inderdaad 500 ml, of 5 dl.
Als je van die vierkante houdbare pakjes bedoelt dan heb je volgens mij 2 x 200 ml, dus 400 ml gebruikt. Is iets te weinig, maar zou ook moeten kunnen. De modder is dan iets steviger dan anders...

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

17

oke, Bedankt nogmaals. Heb nog een vraagje. De laatste hoor. Kun je het ook invriezen???

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

18

Je kunt nooit "teveel" vragen hoor... geen probleem!!!

Alleen kan ik je met de vraag over het invriezen niet helpen... ik heb de modder zelf nog nooit ingevroren... ik weet ook niet hoe dat zit met de eieren... zou dat wel kunnen?

Is er iemand anders hier op het forum die ons helpen kan misschien...?

We wachten af... :)

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

19

Ga het gewoon proberen. Ga het dus nu in de vriezer doen! Had even gewacht op jou andwoord!
En dan hoor je het wel weer of het gelukt is of niet!

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

20

Nou bij deze dan het verlossende andwoord; Je kan het gewoon invriezen en ook weer ontdooien hoor. de smaak en substantie blijven gelijk.
Heerlijk!!!! Mjam, Mjam...

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

21

Nou, da's een goed bericht... nou moet ik er alleen nog voor zorgen dat ik voortaan iets over hou om in te kunnen vriezen.... ;) :lol:

Dank dat je het nog even liet weten!!!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

22

Heb deze nu in de koelkast staan, heb uiteraard de spatel ijverig schoongelikt. Smaakt nu al erg lekker koenie, bedankt voor het recept.

Ben nu wel tot de ontdekking gekomen dat ik meer kommen nodig heb...moest tussendoor een paar keer afwassen, niet echt optimaal natuurlijk :)

23

Heee, leuk dat je 'm gemaakt hebt! 't Is eeeeeerrrggggg lekker he... :9

Ja, kommen en spatels zijn van die dingen waarvan je er een paar extra van in huis moet halen met zo'n hobby. Maar wat is het toch een heerlijke verslaving he...

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

24 Laatst bewerkt door Sarakim (12-09-2007 22:54)

Ja, maar ik vind hem wel h