1 Laatst bewerkt door manon1 (23-05-2007 18:35)

Onderwerp: stalen pin

ik heb een vraagje, ik hoorde over een stalen pin in het beslag doen van bv een bol om de binnenkant ook zeker gaar te laten worden, mijn vraag is wat gebruiken jullie voor stalen pin?? ik ga nl. een bol bakken en wil wel dat hij gaar word natuurlijk.

alvast bedankt

Re: stalen pin

Ik zet mijn bloemnagel op zijn kop onderin.
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

3

Re: stalen pin

Paar dagen geleden heb ik zeemeermin taart gemaakt met zo´n grote Ikea bol. Duurde best lang voor hij gaar was. Denk ik 70 min. Maar was perfect egaal gebakken. Ik had wel zo´n lange ijs lepel op zijn kop in het midden gezet laatste 15 min van de baktijd. ...

Groetjes Sanja

4

Re: stalen pin

Ik steek er altijd een sate pen in die ik dan ombuig en dan bovenop de bakvorm leg ik ook een pen waar ik die andere dan omheen buig, snap je het nog?

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

5

Re: stalen pin

Zet je de bloemnagel in de vorm en dan het deeg erover? of na een tijdje de oven open en dan de bloemnagel er boven op induwen??

stefanie

Groetjes Stefanie
*Steef's taarten*

6

Re: stalen pin

ik bak de bol zonder nagel.. nog geen last gehad, duurde wel langer dan een gewone vorm, maar na 35 min prik ik er gewoon om de 10 of 15 min in..