Onderwerp: stapel taart
Kan iemand mij uitleggen hoe ik een stapeltaart kan maken? hoe stapel je de taarten op elkaar? gebruik je eriets voor?
dank je wel
groetjes stefanie
*Steef's taarten*
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » stapel taart
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Kan iemand mij uitleggen hoe ik een stapeltaart kan maken? hoe stapel je de taarten op elkaar? gebruik je eriets voor?
dank je wel
groetjes stefanie
Iedere taart staat op zijn eigen passende board, in de onderste taart worden dowels (een soort stokjes) aangebracht waar de volgende cake op steunt.
De stokjes worden gewoon op de goede plaats in de taart gedrukt tot de bodem toe en een paar mm boven de taart afgesneden, nu voorzichtig de volgende cake op deze steunen plaatsen. Eventueel herhalen voor meerdere lagen
Ik gebruik als stokjes voor een taartje van 16cm de chocosticks van de Lidl. (gaat heel goed en zijn erg lekker ) en natuurlijk een met folie bekleed kartonnetje er tussen.
als je de zoekrobot gebruikt vind je hierover verschillende topics met links naar afbeeldingen
IK heb pas een linkje geplaatst naar een filmpje zoek maar even.
ik weet helaas niet meer hoe ik het genoemd had maar het is nog geen twee weken geleden en er stond trouw of bruidstaart in de titel.
Saskia
Ik gebruik als stokjes voor een taartje van 16cm de chocosticks van de Lidl. (gaat heel goed en zijn erg lekker ) en natuurlijk een met folie bekleed kartonnetje er tussen.
Breken die sticks dan niet door als ze in de taart steekt, of steek je eerst met een stokje erin?
Nathalie schreef:Ik gebruik als stokjes voor een taartje van 16cm de chocosticks van de Lidl. (gaat heel goed en zijn erg lekker ) en natuurlijk een met folie bekleed kartonnetje er tussen.
Breken die sticks dan niet door als ze in de taart steekt, of steek je eerst met een stokje erin?
Chocoladesticks zijn niet echt geschikt om gewicht te dragen dus zo gauw de cake erboven zwaarder wordt als een pond dan is het wel voorbij
Leuk idee wel voor mini stacked cakes.
hmmm ja.....dat lijkt mij ook.....vandaag nog maar aan een gewone enkelvoudige taart wagen.Deze keer roze in zijn geheel, de bedoeling was paars . Versiering laat ik aan de kinderen over. Ik denk dat we maar gaan high-teaen, ga zometeen cupcakes bakken en koekjes versieren. Heb ik rust en de kinderen vervelen zich neit
stientje schreef:Nathalie schreef:Ik gebruik als stokjes voor een taartje van 16cm de chocosticks van de Lidl. (gaat heel goed en zijn erg lekker ) en natuurlijk een met folie bekleed kartonnetje er tussen.
Chocoladesticks zijn niet echt geschikt om gewicht te dragen dus zo gauw de cake erboven zwaarder wordt als een pond dan is het wel voorbij
Leuk idee wel voor mini stacked cakes.
Maar het scheelt natuurlijk wel dat "wij" vnl. biscuit gebruiken en geen zwaardere engelse cake. Het klinkt alsof jij vooral engels bakt, klopt dat? Ik vind het juist zo leuk dat er een "nederlands stroming" onstaat, met stapeltaarten ipv stacked cakes
huh! Wat is het verschil tussen stapeltaarten en 'stacked cakes'dan??
Niks
Stapeltaarten is nederlands, stacked cakes is engels. En laat ik het nou zo leuk vinden dat we het grootste nederlandstalige forum zijn Tuurlijk heb je bij taarten honderd en
Stacked cakes zijn hetzelfde als stapel taarten de andere variant zijn taarten met pilaren(op zijn Amerikaans) je weet wel met die trappen en fonteinen en heel veel icing.
Saskia
OO, Ik snap 't. Hoera! zeg nee tegen de verengelsing!
Hoi Marianne ik had ook te laat door dat het een grapje was ha ha
ik dacht al marianne heeft het te druk! die gaat wartaal uitslaan.
Saskia
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » stapel taart