1

Onderwerp: tarwe intollerantie

wij hebben net gehoord dat onze dochter niet alleen allergie's is voor koemelk, maar ook een intollerantie heeft voor tarwe.'
De arts vond dat ik maar en andere hobby moest gaan zoeken ipv het bakken van ZEER ONGEZONDE TAARTEN voor onze dochter.
Mijn vraag is WIE O WIE heeft ervaring met het bakken met spelt ( verkrijgbaar in bloem en meel)
Of wie heeft er andere recepten zonder tarwe?????

alvast bedankt hedy

----------------------------------------------------
http://www.mijnalbum.nl/Album=QM6DZOHF

2

Re: tarwe intollerantie

Geen ervaring met spelt. Ik heb zelf coeliakie dus bak zonder tarwe maar niet alles is tarwezetmeel vrij en dat mag bij jou dochter denk ik ook niet. Kijk eens op www.glutenvrij.nl daar is ook een meel lijst zodat je kan zien wat tarwe vrij is. Als ik het goed heb is meel van schar (bij de betere reformwinkels te verkrijgen of via www.sorgente.nl) ook tarwevrij.
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Succes.
jikke
ps heb je de problemen rond brood opgelost?

3

Re: tarwe intollerantie

Hoi hedy,

Ik heb geen ervaring met het glutenvrij bakken maar wel met allergieen.
Ik was zelf allerisch voor de gekste dingen en kon alleen funtioneren met tabletjes, neuspray en inhalers en volgens het ziekenhuis moest ik er maar mee leren leven.
Toen hoorde ik via via dat iemand naar een homeopaat was geweest en daar veel baat bij had gehad.Dus ik ben ook geweest en nu gebruik ik een enkel keer een tabletje tegen hooikoorts verschijnselen.
De therapie heet bioresonantie en is zeer geschikt voor kinderen ( geen geprik ofzo)
tik het eens in op google en verdiep je er eens in.
Ik zou het echt iedereen aanraden!

4

Re: tarwe intollerantie

hallo, alvast bedankt voor jullie reactie"s.

Ik heb de afgelopen dagen overal gezocht, want zelfs in sommige soorten friet zit tarwe.
Bij onze watermolen verkopen ze spelt bloem en meel, en daar bakken we nu brood van. .
Ook heb ik een site gevonden waar ze vanalles verkopen.

Wij hebben nu volgende week ook een afspraak bij een arts voor biologische geneeskunde, deze heeft een goede ervaring met allergieen en kon ons ook verder helpen met wat wel en niet eten en de verder behandeling.

De taarten zullen iets anders gaan worden, met wajang en spelt en minder marsepein, maar zeker net zo mooi.

groetjes Hedy

----------------------------------------------------
http://www.mijnalbum.nl/Album=QM6DZOHF