1

Onderwerp: vraagje over fondant

hallo,

ik heb een vraagje. ik heb een emmer fondant wit van het merk classico gekocht. nu is dit een vrij dunne massa. weet iemand wat ik hiermee kan doen. en kan ik het ook gaan gebruiken als rolfondant, en moet ik er dan nog wat aan toevoegen of met het in de vriezer?
want nu is het zo dun dat ik het zeker niet kan uitrollen.

alvast heel erg bedankt.
dineke

Taartendoos, Workshops, taart en meer.

2

Re: vraagje over fondant

Volgens mij is dat fondant om cupcakes mee te glazuren.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

3

Re: vraagje over fondant

mmm, en kan ik daar ook nog rolfondant van maken want het is een emmer van 15 kg, en zoveel cupcakes wil eigenlijk niet glazuren;)

Taartendoos, Workshops, taart en meer.

4

Re: vraagje over fondant

dan ga je toch wel heel veel poedersuiker moeten toevoegen ...

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

5

Re: vraagje over fondant

Misschien kun je er ook hele taarten mee glazuren.. ;)

Helaas Dineke, van deze fondant kun je geen rolfondant maken...  Ik weet niet of je het boekje van Peggy Porschen "Hoe versier ik een lekker koekje" hebt? Daarin staan wel wat mogelijkheden voor deze fondant.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Re: vraagje over fondant

dank je wel.
is iemand toevallig bekend met fondant glecher?

Taartendoos, Workshops, taart en meer.

7

Re: vraagje over fondant

Waar heb je die fondant gekocht? Ben al een tijdje er naar op zoek!

Bedankt alvast!

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

Re: vraagje over fondant

misschien kun je wel litertjes gaan verkopen ha ha
saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

9

Re: vraagje over fondant

Het is vloeibare fondant, daarmee kun je je taarten overgieten als je er eerst een laagje rolfondant onder doet. Dan krijg je een superstrak resultaat.
Je kunt er inderdaad geen rolfondant van maken. Maar behalve cupcakes dus wel taarten mee glazeuren.

Groetjes, Carin

PS Kijk maar eens in babbel na het bakken, daar staat een flimpje van een bruidstaart, daarover gaat vloeibare fondant. Eerst dacht ik dat het vloeibare witte chocolade was omdat ik het niet erg wit vind op het filmpje maar bij nader inzien denk ik toch dat het vloeibare fondant is.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

Re: vraagje over fondant

Ja ik heb het ook, je kunt het verwarmen en er mee gieten of schrijven of iets. Maar niet rollen.
Saskia ik heb het bij de horeca groothandel Hocras gekocht. Maar als je rolfondant afslapt heb je volgens mij hetzelfde.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

11

Re: vraagje over fondant

ik heb het ook bij een horeca groothandel vandaan. ik dacht dat is misschien wel handig. allemaal bedankt voor de tips.

Taartendoos, Workshops, taart en meer.