1

Onderwerp: taart voor Toine

Hallo allemaal,
Wie heeft er goeie ideeen voor een taart voor Toine mijn echtgenoot.
Hij wordt 2e pinksterdag 37 en daar heert natuurlijk taart bij.
Nou wil hij een taart met als thema rpg spelletjes zoals Lord of The Rings online, Oblivion, Heroes of might en magic etc. En de binnenkant moet in iedergeval Mocca bevatten!!!!
Zat zelf aan een 3d taart te denken maar de figuren die in die spellen voorkomen zijn een uitdaging zo niet onmogelijk te maken en hij wil maar een dun laagje marsepein en geen fondant want dat vind hij niet lekker. Dus HELP!!!! wie heeft er een goed idee, vulling/taart.

groetjes Antoinette

Pluk de dag!

2

Re: taart voor Toine

Heeft er echt NIEMAND een goed idee voor een MOCCA vulling?????
Of de taart????

Pluk de dag!

3

Ik kan je niet helpen, heb zowieso nog nooit mocca gedaan. Heb zelf ook een probleem, want mijn hubbie is dinsdag jarig, nou is het geen taartliefhebber, dus echte wensen heeft ie niet, maar kan het niet maken om GEEN taart voor hem te maken. Nou hebben wij vergevorderde plannen om naar Australie te emigreren, dus iets met Australie dacht ik, maar ja, nog niet iedereen is op de hoogte, dus geen goed idee, zit nu ook nog verzinnen wat dan wel!?!?!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

4

Nou jij ook succes met denken!!!!!

Ik kom nog wel op een idee jammer alleen dat niemand me kan helpen met die Moccavulling, nou ja ik verzin wel wat. kom vanzelf wel op iets lekkers.

Pluk de dag!

5

Hoi Antoinette!

Ik ben bang dat ik je ook niet kan helpen. Ik ken al die spelletjes helaas niet!

Voorwat betreft de mokka: Gewoon net als een mokka tompouce dan? Dus als vullen banketbaakersroom, daarop meteen een laag slagroom en bovenop de taart de glazuur, maar dan niet roze maar bruin!

6

Goeiedag Antoinette....
Das nog niet zo makkelijk.
Ik ken die spelletjes ook helemaal niet....heb even zitte googlen voor je maar nog steeds geen goed idee...zucht.

Misschien kun je een mokka-taart maken met alleen de bovenkant van marsepein met daarop een herkenbaar figuurtje (makkelijkse uitkiezen ;) ) van een van de spelletjes ?
(beetje zoals ik de 12,5 jaar getrowud taart heb gedaan met die beertjes)

En dan nog een pakkende tekst er op ..en je bent al een heel eind..

Succes hoor !!!

Groetjes Nicole

7 Laatst bewerkt door tom poes (23-05-2007 15:18)

in dit topic gaat het over mokkacreme en eerst over mislukte maar dan een recept wat er wel heel goed uit ziet, denk ik:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=6582
En dit moet volgens mij ook heel lekker worden:
http://www.huishoudplaza.nl/hhp_article … Art_Type=6

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

8 Laatst bewerkt door Zusjes (23-05-2007 14:58)

Zwaarden, mannen met lange baarden, tovenaars..

Voor de moccavulling misschien botercreme met gemalen koffiebonen ?

edit: kwam net dit tegen:

De mokka maak je als volgt: in een pan op het vuur 3 ons kristalsuiker in 1 ons water al roerend oplossen. Gedurende het verdere kookproces niet meer roeren. De randen van de binnenkant van de pan met een nat kwastje schoonhouden. Kook op kleur: de mokka behoort donkerbruin, kastanjeachtig van kleur te zijn. Onderwijl zet je z