1

Onderwerp: amandelen "malen "

Heb amandelen gekocht om marsepijn te maken (jawel ik ga er voor)

Moet ze wel eerst blancheren huidje zit er namelijk nog op .

Maar nu wat kan ik het beste doen om ze "gemalen " te krijgen

Heb zo'n ouderwetse passeerzeef
http://www.kookwinkel.nl/page.asp?id=20 … 2256#22256

en een keuken machine met van die hakmessen daar zitten ook van die raspmessen bij .

Heb geloof ik ergens ooit is gelezen dat als je ze gaat hakken met de messen dat dan de Olie "eruit" loopt .

Of  met een vijzel .

Misschien hebben  meerdere mensen hier ervaring mee wat het beste is .(afgezien dat het mogelijk  makkelijkewr het is om het kant en klaar te kopen ;-)      )

Panasonic SD 253 Hawo Novum graanmolen /Graef 185 Cassic(snijmachine) een Kitchenaid en bak(brood)  meestal in de steenbakoven Rofco B20      Blog : steenbakkertje

2

Re: amandelen "malen "

ik zou gewoon amandel poeder kopen.. lijkt mij iets gemakkelijker :)

3

Je hebt er molentjes voor om amandelen fijn te maken.

4

Er zijn speciale molens voor. Als je op een andere manier maalt loop je inderdaad het risico dat je de olie eruit draait. Ik zeg niet dat het niet kan in een keukenmachine maar ik persoonlijk zou het niet doen.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

zelf heb ik ook een keer marsepijn gemaakt  de amandelen hakken ging bij mij heel goed met een staafmixerset ( zit een molentje bij die je op de staafmixer kunt klikken)je moet het molentje niet te vol stoppen, tot de helft ongeveer. bij mij was de marsepijn goed gelukt en ook wel lekker, alleen is kopen veel goedkoper dan zelf maken vind ik. zit ook veel tijd in het maken ervan. veel succes

groetjes hanane
O..ja kijk ook op http://olalataarten.mijnalbums.nl

Ik ben me er van bewust dat kopen goedkoper dan wel sneller is :-)

Maar ik zie het als een gedeelte van de "fun"    een kilo'tje amandelen koste me 9 euries  bij een marokkaanse winkeltje in de Kinkerstraat in  amsterdam  weet niet hoeveel gr marsepijn dat in totaal kan worder .

Panasonic SD 253 Hawo Novum graanmolen /Graef 185 Cassic(snijmachine) een Kitchenaid en bak(brood)  meestal in de steenbakoven Rofco B20      Blog : steenbakkertje

7

Ik ben ooit (in een uiterst donkergrijs verleden ;)) bezig geweest met het malen van amandelen in de keukenmachine. Vond het alles behalve een succes, ik kreeg het niet fijn genoeg. Maar echt veel kaas had ik er toen ook nog niet van gegeten :+ Ik ben benieuwd naar jouw ervaring straks!!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Hoi Steenbakkertje!

Ik heb al meermaals het recept van Anneke gemaakt voor eenvoudige marsepein, met zelf fijngemalen amandelen. Gewoon in de keukenmachine met hakmes gemalen, werkte prima! Totaal geen probleem met olie die eruitloopt oid. Wel moet je lang malen, het moet

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

9

Hoi
Je kan het ook op de marokkaanse manier doen

Je wast de amandelen en doet ze in een pan met water op gemiddeld vuurtje laat ze ongeveer 5/10 min .Dan begint het pulwerk die vliesje kn je zo eraf halen daarna kun je ze malen met suiker en heb je amandelspijs