1

Onderwerp: prinsessenglazuur

Ik heb een vraagje over die roze prinsessen glazuur van dr oetker, zo'n zakje. Droogt dat een beetje of blijft het een plakkerige laag?

Ik ga nl 2 cupcake boeketten maken voor de juffies, en wil het, net als bij mn eerste boeket, simpel doen met uitgestoken bloemen.
Nu vind ik het dan ook wel leuk om een gekleurde ondergrond te hebben, dus eerst glazuur op de cupcake, en dan een margriet erop, of een simpele bloemvorm.

Dus...bijft die roze glazuur een plakbende, of droogt het minimaal zo als een roze koek op??

Erika

2

Re: prinsessenglazuur

Ik zou het niet weten, heb het nooit gebruikt maar ik DENK dat het niet uithardt/opdroogt. Immers, in het pakje is het ook kneedbaar in tegenstelling tot chocoladeglazuur die wel hard is.

Je kan anders ook een rondje uit marsepein steken in

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3 Laatst bewerkt door trisha (22-05-2007 14:27)

Re: prinsessenglazuur

Het droogt helemaal op, lijkt op roze koeken glazuur.

Erg lekker trouwens als je frambozen en zoetigheid houd :Y

De glinstering in t glazuur maakt het ook wel erg leuk om te zien :)

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

4 Laatst bewerkt door miekpiekje (22-05-2007 15:35)

Re: prinsessenglazuur

Ik heb het gebruikt op cupcakes en net weer wat cups bestreken met dit overigens heerlijke prinsessen glazuur.
Maar ik kan niet zeggen dat het zo droog word als de roze koeken hoor.
Toen ik het eerste setje gemaakt had en de dag erna weer een cakeje nam was het glazuur nog gewoon zacht, ja hoe moet ik het uitleggen...zachter als het glazuur van roze koeken dus en als je het zakje pakt en er even in kneed dan merk je dat het niet hard is, het glazuur bleef dus bij mij in ieder geval een beetje in die zachte substantie.
Als je het wilt gebruiken voor cupcake boeketten dan denk ik niet dat het daarvoor geschikt is want vrees dat het glazuur op den duur (langzaam) toch zal gaan zakken/druipen als je begrijpt wat ik probeer te zeggen (geld dan voor de cupcakes die aan de zijkanten van het boeket zitten), leg het weer lekker uit geloof ik :o

5

Re: prinsessenglazuur

Ik heb het gebruikt om koekjes te versieren en ik vind het behoorlijk plakkerig spul....Zeker bij het verwerken. Of het hard wordt weet ik niet, de koekjes hebben we de volgende dag gegeten maar toen was het nog zacht. Persoonlijk vind ik het ook niet lekker, het smaakt naar framboos maar ik vind de smaak chemisch, net als frambozensnoepjes :( Maar mijn kinderen vonden het wel erg lekker.

Je kunt ook fondantglazuur maken als je fondant in huis hebt, dat is het glazuur van roze koeken. Dit wordt vrij snel 'droog' maar niet hard. Maar in beide gevallen is het glazuren van je cakejes gauw een kliederboel.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Re: prinsessenglazuur

Jozien schreef:

Je kunt ook fondantglazuur maken als je fondant in huis hebt, dat is het glazuur van roze koeken. Dit wordt vrij snel 'droog' maar niet hard.

Jozien, hoe maak je dit fondantglazuur als ik vragen mag?