1

Onderwerp: Modelleer stokjes

Die modelleer stokjes om marsepein of fondant in leuke figuurtjes te krijgen zijn behoorlijk duur. (behalve in deze wegshop :D). Ik had ergens de tip gelezen om bij Crea bea winkels te kijken (hebben dezelfde stokjes nodig voor klei). En daar heb ik ze dan ook gezien voor spot goedkoop. Alleen ze waren van hout. Maakt dat wat uit? Kan ik ze gewoon kopen? OF moeten ze perse van plastic gemaakt zijn?
Groetjes,

Nog geen beginnende bakster

2

Re: Modelleer stokjes

Ik zou wel voor plastic gaan. Hout heeft toch de eigenschap dat het sneller plakt aan marsepein en dat heeft plastic niet.
Ik heb een beginners gereedschapje gekocht bij de webshop voor 6 euro waar ik nu nog heel veel gebruik van maak.

3

Re: Modelleer stokjes

Ik heb ook dat beginnerssetje (het zijn 5 lichtblauwe stokjes die 6 euro kosten) en dat voldoet erg goed.

Ik persoonlijk vind houten stokjes ook niet hygienisch.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Re: Modelleer stokjes

Hoezo niet hygienisch. De reden dat ik het niet uit het webshop koop is omdat mijn postbode en mijn buren niet te vertrouwen zijn. Dus ik bestel nooit (behalve bij bol maar dat ook alleen in zeldzame gevallen). Dus was bijna blij toen ik ze daar zo goedkoop zag, maar ja wel hout he.

5

Re: Modelleer stokjes

Volgens mij is zo een setje nog wel in een envelope te doen door de brievenbus. Als je inge van de webshop milt dan weet je het snel genoeg.

6

Re: Modelleer stokjes

Heel lief van je Mirjam, maar wil liever weten of de houten stokjes  echt not done zijn.

7

Re: Modelleer stokjes

Hoi Sher,

Ik gebruik ook wel eens houten stokjes uit de creabeawinkel. Ik heb zelfs laatst een bloemenmaaksetje gekocht van Wilton en daar zaten 2 houten stokjes bij. Gaat prima. Maar het meest gebruik ik toch de knife scriber tool uit de webshop(een soort plastic mesje). Het kunststof waar deze van gemaakt is, werkt het lekkerst vind ik. Maar nogmaals, hout kan en is goed schoon te maken hoor.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!