Onderwerp: Barbie taart.
Dit jaar wil ik een barbie taart voor Sanne gaan maken..
Maar nu het volgende, ik wil hem eigenlijk met roze glazuur overgieten... (van baukje)
Maar kan dit eigenlijk wel? Dus glazuur ipv marsepein?
xx
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Barbie taart.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Dit jaar wil ik een barbie taart voor Sanne gaan maken..
Maar nu het volgende, ik wil hem eigenlijk met roze glazuur overgieten... (van baukje)
Maar kan dit eigenlijk wel? Dus glazuur ipv marsepein?
xx
Moet volgens mij te doen zijn. Het enige nadeel van glazuur vind ik dat je wel snel moet werken omdat het anders alweer hard wordt. Het prinsessenglazuur smaakt heeeeeel erg lekekr naar frambozen dus aan de smaak zal het niet liggen. En op cake kan je toch ook glazuur verwerken dus waarom niet op je barbietaart ?
Misschien het handigst als je het met zijn 2en kan doen. 1 het glazuur erop laten lopen en de andere dit direkt gelijkmatig uitstrijken
volgens mij kan het niet, het glazuur gaat allemaal naar beneden lopen en niet genoeg blijven kleven, volgens mij ga je dus te veel de biscuit er door zien en ook de oneffenheden van de taart.
ik zou het dus niet durven.
je kan het natuurlijk proberen en lukt het niet, alsnog er marsepein over doen.
laat je weten hoe het verlopen is?
het hangt ervan af hoe dik je galzuur is ,als het te dun is moet je dus meerdere lagen erovergieten omdat het ander doorschijnt ik bekijk het meestal even. misschien hoeft uitsmeren niet eens(als je genoeg glazuur hebt)
als je wel wilt uitmeren dan moet het snel omdat je anders de strepen blijft zien .
als je toch te langzaam gaat kun je van onder naar boven smeren als je dan de strepen blijft zien lijken het net plooien.
succes,
Saskia
Dank voor jullie antwoorden, Ik ga het gewoon proberen, en anders idd alsnog marsepein erover...
Ik laat het jullie iig weten!!
xxx
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Barbie taart.