1

Onderwerp: Hoe snij je een geboetseerde taart?

Ik ben aan het rondsurfen en kwam ook op de site van Debbie Brown. Het zijn echt prachtige kuntswerkjes waar ik me niet eens aan durf te wagen (nog niet ;)!), maar ik vraag me wel af hoe je zo'n taart aansnijdt. Hoe verdeel je zo'n kasteel/kaboutermijnwerkers/dansende heksen etc.?

Dat vraag ik me al af bij bijvoorbeeld het make-up tasje hoor, die overweeg ik te maken voor mijn nichtje, maar hoe verdeel je zoiets? Leg je de taart dan voor het aansnijden eerst plat om een beetje gelijke stukken te kunnen snijden of snij je gewoon "hompen"?

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

2

Re: Hoe snij je een geboetseerde taart?

Het is vooral afhankelijk van het model. Lukt het om soort-van blokken te snijden, dan doe ik dat en anders iets wat op cakeplakken lijkt :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Maar dan moet je dus bijvoorbeeld zo'n kasteel eerst "ontmantelen" (toren voor toren)? En plakken snij je dan weer in ongeveer gelijke stukken? Ik geloof dat ik het begin te snappen :/. Waar een mens zich al niet druk om kan maken h

www.detaartentantes.nl

4

Ik denk dat ook altijd. Net als bij gestapelde taarten. Haal je dan eerst de toren uit elkaar en snij je de taarten afzonderlijk aan?

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

5

Gestapelde weet ik niet precies, maar ik had een keer een ondertaart van biscuit en een deel erop van cake. De gasten konden kiezen: taart of cake en als ze taart kozen kregen ze een blokje van de ondertaart en anders een plakje van het bovendeel.

't Zag er wel uit als een slagveld, maar dat hou je ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

met een mes
??
als je hem in heet water doopt dan glijt hij er zo door heen

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

7

Nimfje, dat bedoel ik niet, dat lijkt me ook eigenlijk vrij logisch, snijden met een lepel lukt niet zo best ;). Het gaat mij om de vorm van de taart, als je dus een afwijkende vorm hebt (kasteel, tasje, enz.) wat dan de beste manier is om zo'n taart aan te snijden.
Die tip van het hete water onthoud ik overigens wel :Y!

www.detaartentantes.nl

8

Ik doe er op diverse hoogtes taart karton tussen. Dan snijd het gewoon makkelijk, kartonnetje weg, en hup de volgende laag. :D